Tuesday, 23 September 2014

Portugal Trip 1 : Altura - ポルトガル旅行1アルトゥーラ


So, we are now back from our weekend holiday! The place we went was.... the southern part of Portugal! The area is called the Algarve, very close to Spain. We arrived in the afternoon and relaxed at the hotel in the village of Altura, and went to the beach to play, which is just 3 minutes walk from the hotel. Though we were a bit concerned about the weather, but unlike what weather forecast said, it was nice and sunny!

さてさて、週末のホリデーから帰ってきましたよー。
私たちが行ったのは・・・そう、ポルトガル南部!アルガーヴという地方です。
スペインに近いポルトガルの南の端です。
午後に到着し、まずはホテルのあるアルトゥーラという村でリラックス。
ホテルから歩いて3分のビーチに遊びに行ったりしました。
天気がどうやら悪いとの予報だったのですが、なんのことはない、いい天気でした。


At the airport. Air plane! 空港で。飛行機だよ!

Our room at the hotel. ホテルのお部屋。

The hotel. ホテル。

To the beach. ビーチへ。

The sea!! 海だぁ!

Look how beautiful the beach is! なんて素敵なビーチ♪

Of course, we had some drinks, celebrating Yaju-san's birthday.
もちろん飲みます。野獣さんのお誕生日ですから~~。

On the second day of arrival was Yaju-san's birthday. At the dinner table, we mentioned it to the waiter, then he brought a couple of champagne for us. And also they brought us a bottle of champagne and some fruit in the room next day as well. What a brilliant service, I'm well impressed.

到着した次の日は野獣さんの誕生日でした。
最初の晩のディナーの席でウェイターさんにそのことをちょっと漏らしたら、
シャンペンを持ってきてくれました。
更に次の日にはお部屋にシャンペンのボトルと果物が!
なんと素晴らしいサービス。感心しました。


The village of Altura. アルトゥーラの町。

The Pirate Bar. Cool bar it was! 海賊船バー。かっちょいいバーでしたよ。

The swing in the hotel. Z loved it. ホテルのブランコ。Zさんのお気に入りと化しました。

Played with sand properly for the first time! はじめての本格的砂遊び。


Altura is the village where you can just relax. The hotel has a swimming pool, and most visitors were lying by the pool or on the beach and enjoying sun bathing. We had some nice relaxing time too before visiting other places. Also we walked around the village and went into the cool Pirate's Bar etc. However, it didn't take too long until we realise that we want to see more things rather than just lying on the beach!! So, we decided to visit other places on the third day. (To be continued...)

アルトゥーラはとにかくリラックスするための場所でした。
ホテルにはプールもあり、訪問客はみんなプールサイドやビーチで
ひたすら寝転がり日焼けを楽しんでいました。
私たちも、ほかの場所を訪れるまで最初の2日間はここでリラックス。
村を歩き回ってかっちょいい海賊船のようなバーにも行ったりしましたけどね。
でも、もっと他の場所も観光してみたいと思うまでそう時間はかかりませんでした。
ビーチで寝転がってるのにすぐ飽きちゃったのね(笑)。
というわけで、3日目には他の場所へと足を延ばしたわけです。
(次回につづく)



No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。