Tuesday, 5 August 2014

Histon Village - ヒストン村


Histon is a small village near Cambridge. After meeting Yaju-san in Japan, I visited him living in this village. Histon was the very first place I visited in the UK, it wasn't London or Liverpool or Manchester! And believe it or not, it was 12 year ago!! My goodness, time flies. I then properly moved to this village to live with Yaju-san in 2005 (I actually lived there before then, but I had only tourist visa before 2005). We shared a house with some friends and lived there until 2007. The village has four pubs, a couple of small supermarkets, post office, Chinese and Indian restaurants, some surgeries and dentists, which haven't changed much in these 12 years. Because my dentist is in Histon, I started to visit this village again a few months ago. Today I came here again to pick up my mouth guard, and let Z play in the garden in the village centre. There were quite a few ducks including newly hatched ducklings. A villager gave us some bread to feed them. Z was enjoying eating bread and chasing the ducks, rather than feeding them though. 12 years ago I was young. Yaju-san was young as well. We had so much fun time in this village (we were partying every single night!!! Sometimes we found some strangers sleeping in the house the morning after a big party...scary isn't it!). So many things happened. The memory of this place never fades.

Ducks and ducklings! 鴨さんたち。真ん中と下のほうにちっこいのもいるよ。


ヒストンはケンブリッジ近郊にある小さな村です。
野獣さんと日本で出会ったその年、この村に住む野獣さんに会いにやってきました。
私がイギリスで初めて訪れた場所はロンドンでもリバプールでもマンチェスターでもなく
実にこの小さなヒストン村だったわけでございます。
そして信じがたいことですが、それはなんと12年も前の話なんです。
いやはや、光陰矢の如しとはまさにこのこと哉。

2005年に野獣さんと一緒に住むために本格的にヒストンに引っ越してきて
(いや、その前に実は引っ越してきて住んでたんですが、その時は観光ビザだったんです)
友人数人と家をシェアして、2007年までこの村に住んでいました。

ヒストンにはパブが4軒、小さなスーパーがふたつ、郵便局、
中華&インド料理屋、それから診療所と歯医者がいくつかあって
それは12年前からほとんど変わっていません。

私が最近通い始めた歯医者がヒストンにあるので、またこの村を訪れるようになりました。
今日は歯ぎしり防止用マウスガードというものを受け取りに歯医者に行ってきました。
で、Zさんをひとしきり村の中心のお庭のようなところで遊ばせました。
鴨がけっこうな数いて、8月なんですが生まれたばかりの仔鴨もいました。
村人(笑)がパンをくれたので鴨にあげたり。
Zさんはパンをあげるより、自分で食べる方、そして鴨を追いかけるほうに夢中でしたがね。

12年前、私は若かった・・・野獣さんも若かった。
この村ではクレイジーなことばっかりやってましたですよ。
毎晩パーティーパーティーでしたからねぇ(遠い目)。
パーティの後、朝になって知らない人が家でごろんとしてたりもしましたわ。
今思うと怖いですね、そういうのって(笑)。
いろんなことがありました。
遠い昔のことですが、あのころの思い出は永遠に色あせないなぁと思う今日この頃です。

Z chases the ducks. Z、追う。(指さし確認も忘れずに)

Chases again and again. どこまでも追う。(やっぱり指さしながら)

And stares now. そして凝視する。

A photo of us in the house in Histon. Not sure what we were doing in this position...
 2002, according to the properties of the photo. We were slim...
ヒストンの家での私と野獣さん(てか、何やっとんだ俺ら?)
写真のプロパティによれば、2002年だそうで。痩せてた・・・。


No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。