Tuesday, 27 May 2014

Seaside...Again! - 海辺・・・三度目!


It was another Bank Holiday last weekend in the UK. On Sunday we visited another seaside town called Cromer, which is located in a north of Norfolk, takes about two hours from Cambridge by car. Not like last two occasions, it was a nice and warm day, so we sat on the beach then walked into the sea. Z absolutely loved walking in the water. He got soaked after walking around, so he had to take all his clothes off and change on the beach.

週末、イギリスはまた祝日でした。
日曜日にはクローマーというノーフォーク州の北に位置する海辺の町に行ってみました。
ケンブリッジからは車で2時間ほどかかる場所です。
前回2回とは違ってすっかり暖かい陽気だったので
ビーチに座って遊んだり海に歩いて入ってみたりしました。
Z氏、お水の中を歩くのが非常にお気に召したようです。
さんざん遊びまわったらびしょ濡れになったので、ビーチでスッポンポン&丸着替え(笑)。

Walking with Daddy!!  ダディと一緒に歩く歩くー!


Of course, we had a freshly boiled dressed crab there. Unfortunately I ate it so quickly, I forgot to take a photo of it... But it was by far the best crab I have ever had in the UK (Cromer is famous for its crabs). Z tried some crab meat for the first time as well. He seemed to like it... well, he likes any food though. Next time, we should bring our swimwear and swim in the sea!! Mummy needs make sure to put a bottle of sunscreen in the bag, as he got suntanned a lot this time!

もちろん、新鮮な茹でカニも食べましたですよ。
残念なことに、私、あまりに食べることに夢中で写真撮り忘れましたが・・・
確実にイギリスで食したカニのなかでは一番おいしいカニでした!
このクローマーという町はカニで有名ならしいですよ。
Zさんも生まれて初めて、カニを食べてみました。
見たところ美味しく食べたようです。
いや、彼は何でも美味しく食べる人なんですけどね。。。
次回は水着持ってきて海で泳げたらいいねぇ♪♪♪
マミー、次は日焼け止め忘れないでね~。
今回、すんごい日焼けしちゃったから!!


Playing with stones...such fun!  石を投げて遊んだり。楽しすぎ~!





No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。