Sunday, 20 April 2014

Happy Easter! - イースターです


Happy Easter everyone! Easter is the Christian celebration on Jesus Christ's resurrection. While both Yaju-san and I are not religious at all, many British people are celebrating this day. Yesterday we went shopping and a shop gave us some Easter Egg chocolate when Yaju-san bought a shirt. Ah, chocolate. We love it lol. So I made a nest and decorated the eggs in it. Somewhat Easter-like, isn't it?

ハッピー・イースター!
イースターはご存知のとおり、イエスキリストが復活した日を祝うキリスト教の祝日。
野獣さんも私もぜんぜん宗教心ないですが、多くのイギリス人はイースターのお祝いをします。
昨日は町にお買い物に行ったら
Yシャツ買ったお店でイースターエッグのチョコをもらいました。
おお、チョコレート。チョコなら私らふたりとも、大好きだぞ(笑)。
というわけで、ちょっと鳥の巣ちっくなのをこしらえて卵ちゃんを飾ってみましたよ。
イースターらしいでしょ?(笑)





On Friday we went to the soft play activity centre again (we went there on Wednesday too! ha ha ha) with friends and daddies. Z enjoyed playing with daddy! Z's friend S, who was born a day after Z, is taller than Z and can throw balls better than Z. On the other hand, Z can eat his food from a spoon, which S's mummy was quite impressed with. It's funny that we are almost competing each other about what our babies can do and cannot do, although we are good friends. Both babies still cannot walk... now let's see which baby starts walking first... ha ha.

金曜日にはまたもやソフトプレイに(水曜も行ったんですけどねw)。
お友達と、ダディたち同伴で。
Z氏はダディといっぱい遊んで楽しそうでした。
一緒に行った、Zとお誕生日が1日違いのお友達のSくんはZより長身で
Zより上手にボールを投げることができます。
でもZはスプーンを自分で持ってご飯を食べることができるので
Sくんのママはそれはびっくりしてました。
私たちはいいお友達なんですが、子供のことではけっこうライバル心芽生えちゃうのが笑えます。
Sくんは何々ができるけどZはできないわねー!とか
Zは何々ができるけどSくんはできないのね、ふひひ、とか(笑)。
ちなみにどっちの子もまだ歩けません。
さぁ、どちらが先に歩くかな・・・楽しみだ。


Big slide with daddy! Yay! ダディと滑り台、いぇい!


Yaju-san has left for Japan today for work. Hope Japan treats him well and he brings some nice Japanese food back... And I do hope Z starts walking while Yaju-san is away! No, I don't mean I am hoping he misses Z's first step, just think it would be nice if Z could welcome his daddy by walking to him when he is back next week. Ah, but he might come back in the late evening. Well, never mind. Let's see what happens.

野獣さんは今日、仕事のため日本へと旅立ちました。
オットくん、日本であんまり忙しくて死にそうになりませんよう。
そしてなんか美味しいもん買って帰ってくれますよう(笑)。
そんでもって、彼が日本にいる間にZ氏が歩けるようになればいいなぁとか思ったり。
いや、最初の一歩を野獣さんが見逃せばいいと思ってるんじゃなくてね、
彼が来週帰ってきたときにZが歩いていってお迎えしたらいいなぁと思うわけなのです。
あ、でも野獣さん帰ってくるのは夜遅いか。。。
ま、どうなるかお愉しみ、ということで!



No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。