Tuesday, 18 March 2014

Came From China - 中国より来たれり


Yaju-san was in China last week for work. He came back on Sunday with these.

野獣さん、先週は中国に出張でした。
日曜日、帰ってきましたよ、これらとともに。





When he asked me what I would like him to buy in China, I said "Some unusual food". So that's why he bought these. According to him, the lady who was selling these at the airport said "I don't think you like these" to him. ...She doesn't know Yaju-san. He eats everything. We both are quite adventurous about food, especially I always want to try something new. I can read some Chinese characters and the two packages on the top say "Drunk Fish" basic flavour (blue one) and chilli flavour (red one). We tried both and they are not bad at all. I am looking forward to eating the other ones soon. They are definitely fish, not a tarantula (we ate one in Cambodia), so I'm not so worried! He-he-he.

野獣さんがお土産何がいい?と聞くので「変わった食べ物がいい」と言ったんです。
で、これを買ってきてくれた、と。
氏によれば、空港の販売店の女性は「あーあなたこれ絶対好きじゃないわよ」と言ったそう。
でもでも、ノンノンノン。アナタ野獣サンノコト、シラナイネー(笑)。

野獣さん、何でも食べるんですよ。
私たちふたりとも、食べ物に関してはかなり冒険心豊富です。
特に私、いつでも食べたことのない物を食べてみたいと思っているのです。

私はまぁ、漢字は読めますので、上のふたつのパッケージのなんかは
「酔っ払い魚。普通味」(青いほう)と「酔っ払い魚。辛い味」(赤いほう)
と書いてあるのはわかるわけです。
どちらも食べて見ましたが、悪くなかったですよー。
下のやつも食べるの楽しみにしてるところです。

ま、どう間違っても魚は魚ですから、そう心配はないですよね~。
タランチュラとかじゃないですからね!
(私らカンボジアで食べたんですよ、タランチュラ・笑)
とわはははは。




By the way Z's food is like this now. Not like liquid any more (super-soft though). These are: Chicken & tomato risotto, boiled spinach, steamed squash, carrot, parsnip and broccoli with a sprinkle of dried majoram. Mmmmm. So, now can he eat the Drunk Fish as well? Naaahh, not just yet. Boooo.

ところで、Zさんのご飯にも変化が。
ほーら、もうドロドロご飯じゃないのよー♪(超絶柔らかいですけどね)

この日のメニューは:
鶏肉とトマトのリゾット、ホウレンソウのおひたし、
蒸したカボチャ、ニンジン、パースニップとブロッコリー、乾燥マジョラム(ハーブ)まぶし。

彼も「酔っ払い魚」食べられるかな?
・・・いや、残念ながらまだ無理だね~。




2 comments:

  1. 野獣さんのお土産、イカス(笑)
    ウチは専ら…タバコです、ハイ(苦笑)

    おお、社長のご飯が、段々と大人飯に近付いてるのねー。今のところ、アレルギーとか無い?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 「ご希望どおり、中国の変な食べ物買ってきたよ」って言ってましたw 変な食べ物て・・・。
      タバコやっぱり中国は安いのか。
      社長、今のところアレルギーなしです~。
      1歳ちょっと過ぎたら徐々にナッツ・蕎麦・牛乳・蜂蜜・貝や甲殻類も試してみようかな、と思ってますです。

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。