Sunday, 9 March 2014

Anniversary - 結婚記念日


8th of March is our wedding anniversary. Yaju-san and I got married two years ago. Ah, and also we met each other for the first time on the 8th of March in 2002 (12 years ago!) . Oh dear. Both Yaju-san and I are speechless (so, that's why we did not give each other any cards or flowers or whatsoever. ha-ha-ha). In the morning yesterday he asked me if I had bought any present or a card for him, so I answered no. Then he said "Oh that's good! Phew!" lol.  But, at my request we went to a Japanese restaurant in town for lunch(I really wanted to eat sushi after watching the "Hairy Bikers" cooking show filmed in Tokyo last week!). Yes, sushi. Of course sushi in Cambridge is not really nice, but I didn't care. My body wanted this raw fish on vinegary rice. As well as sushi we had some fried chicken (Karaage), octopus balls (Takoyaki), Edamame , seared beef (Gyu-tataki), Sashimi, Yakitori etc. Z ate some chicken and Edamame... but most of the food was raw, which he couldn't eat. Sorry Z (well, he'd had his lunch before we came to the restaurant but he still wanted to eat what his parents were eating). Anyway, Yaju-san and I met in Japan, and got married in Japan, so Japanese food is quite appropriate for our anniversary isn't it? In the afternoon, we just went shopping and had a relaxing time at home (and Yaju-san cooked dinner for me... he he he).





3月8日は私と野獣さんの結婚記念日です。
ええ、昨日で、ケツコンして丸2年
更に出会った日からは丸12年になるんですねーーー。
ひやあぁぁ。わたくしも野獣さんも、もー感涙で言葉も出ないですYO!
というわけでカードとか花束とかプレゼントとか一切なしです(笑)。

野獣さん、結婚記念日当日まで忘れてたし
朝慌てて私に「僕になんか買ってくれちゃった?」
って聞くから「なんも買ってないよ」と答えたら、「あーよかった!ほっ」だって。(-_-メ)

でも、私のリクエストで町にある日本料理屋にお昼を食べに行きました。
いやね、先日テレビでHairy Bikers(ひげもじゃのバイク乗り料理人おっさん2人組)が
東京で寿司とか日本食紹介してる番組見たらもう、寿司が食べたくて死にそうだったんですよ。

ええ、寿司です。
もちろん、ケンブリッジあたりの寿司なんか、美味しいとは言えたもんじゃないんですが
でもいいんです、体がね、この生魚の酢飯乗せを欲してたんですよ、とにかく。
寿司のほかには、鶏のから揚げ、たこやき、枝豆、牛肉のタタキ、刺身、焼き鳥などなど。

Zくんはから揚げ(衣は剥いで、中身だけw)と枝豆をちょっと食べました。
そのほかの注文したもんはほとんど全部生ものばかりだったから、彼には無理でした。
ごめんねZくん。
や、彼は家でちゃんとお昼食べてきたんですが、それでも私らが食べてるもん食べたいのね。

何はともあれ、野獣さんと私が出会ったのは日本。
結婚したのも日本ですから、やっぱ記念日といえば和食でお祝いでしょー。

で、この日はその後お買い物して午後は家でまったり過ごしたのでした。
(あ、晩御飯は野獣さんが作ってくれました。くくく)



Hubby is also a daddy. Boys enjoyed the playground last weekend!
夫はまた父でもあるのです。男子たち、先週末は公園で遊んだよ。



にほんブログ村 子育てブログ ハーフの子へ
Thanks for your visit!

2 comments:

  1.  2年目の御結婚記念日、おめでとう御座います。これからも仲良く愛に満ちたご家族で幸せでありますように祈念致します。お寿司好きなのですね~。キウイの友達もお寿司が大好きですよ~。
     日本語の絵本の読み聞かせ、「しらす」を使った和食の離乳食(以前のブログでご紹介の)、といい感動しました。海外で日本人のアイデンティティーを失わず、且、柔軟で力強く活躍なさっていらっしゃる才色兼備のママさんに尊敬の念が湧いてきます。そして、日本人として大変「誇り」に思います。「異国にて グローバル花 咲きにほひ 心いこひし ブログに感謝!!!」拙い句ですが一句詠んでみました。
     NZのご家族大丈夫のようで安心しました。今日は、東北震災からもはや3年になります。私も定年まで関西で生活していましたから「阪神淡路震災」も経験しました。NZも日本も、又世界でも災害の絶えない昨今で、地球や人類の未来に明るい希望がもてないのは実に悲しいことです。夢想主義的ですが、すべての地球人が「共存共栄」出来る理想の時代到来を願ってやまない者です。おばさんのおしゃべり、長くなりました。お元気でね。
     

    ReplyDelete
    Replies
    1. スカイさん
      ありがとうございます!
      日本語で一生懸命話しているおかげか、最近なにかをくれる時に必ず
      「どっ!」って言うようになりました(笑・「どうぞ」と言ってるんだと思います)。
      スカイさん、歌を詠まれるのですね。素敵!私は昔は詩を書いて現代詩雑誌に投稿したりしていました。
      震災からもう3年なのですね。親戚が福島にいますので、他人事ではないです。
      災害を救うのは何よりも「人の心」だと本気で思っています。
      人が人を救う心、対応する政府もそういう「心」を持っていてくれたらと思うのですが・・・。

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。