Saturday, 25 January 2014

Playground - 公園デビュー


Z enjoyed his first swing ride in the playground in our area. Actually we went there on Wednesday for the first time, and there was no one at half past two in the afternoon. Today we went there again and there were some little kids playing. So I thought we could introduce Z to them, but as soon as we walked into the playground the mum of the kids said they should go home. I missed the opportunity to say hi to them. Anyway, Z and I enjoyed the swing anyway. He absolutely loved it. Then... it started raining. Not only raining. It was a storm. A hailstorm! (How typical....)  I put Z in the buggy and covered it with a rain cover, so he didn't get wet. But me. I was soaked like a sponge when we got home. We should have gone home when the mum said "We should go home now"...


Zくん、公園デビューを果たしました♪
水曜日に初めて近所の公園に行ってブランコに乗ったんですが、
平日の午後2時半、他には誰も公園にはいませんでした。
今日も行ってみたら、小さな子供たちが数人遊んでいたので
挨拶でもしてZくんを紹介しようかなっと思ったんです。
そしたらば。私らが公園内に入っていくと同時に、子供たちのママが
もうおうちに帰らなくちゃいけないわよ、と言い、皆帰ってしまったんです。
あーあ、挨拶する暇もなかったよ。
というわけで、母である私の公園デビューは残念ながら逃したのでした(笑)。
でも、Zくんはブランコで楽しく遊べました。
もうそれはそれはブランコが気に入ったようです。
そして・・・・・
雨が降ってきたんであります。

いや、雨どころじゃありませんでした。

です。
それも雹の叩きつける嵐です。
(忘れてはならぬ。ここはイギリス、天気の豹変、雹はアタリマエ)

どわわわわ、と慌ててZくんをバギーに入れてレインカバーをかけ
彼は無事まったく濡れずに済みましたが
私は。
ええ、家にたどり着いた時にゃあ水を含んだスポンジのようでしたよ。
で、思いました。
あのママが「もう帰らないと」って言ったとき、
「遊ぶもん」などと思わずに帰っときゃよかった・・・(って、子供か私は;)


Swing!! Such fun!  ブランコブランコたのしいな。


2 comments:

  1. 楽しそう^^
    イギリスのブランコいい形してますね~。日本のと違って赤ちゃんも楽しめる(^^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 日本にはこういうブランコないのかな?
      普通のもあるんだけど、こういう赤ちゃんも乗れるやつが併設されてることが多いです。
      うきゃうきゃよろこんでました♪

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。