Monday, 6 January 2014

Nikko & Kinugawa Onsen - 日光と鬼怒川温泉


After leaving Fukushima, we visited Kinugawa-Onsen and Nikko. I went to Nikko when I was 12 for a school trip and that was the only time I've been there, so I thought it would be nice to visit there again. Firstly we went to Kinugawa-Onsen, just because I booked the hotel in that area without knowing what to see around there. Probably because it was off-season for viewing the coloured maple leaves, the place was quite quiet. We enjoyed Onse again, and visited a theme park called Tobu World Square, a kind of "small world" theme park, where you can see 1:25 scale models of world's famous buildings and sites. Of course, we took a photo of small Big Ben!

さてさて私たちの日本滞在。
福島を出たあとは、鬼怒川温泉と日光に立ち寄りました。
日光には12歳の時の小学校の修学旅行に行ったっきりなので
またこの地を訪れることができてワクワクでした。
最初にたどり着いたのは鬼怒川温泉。
や、どこらへんに泊まったらいいかよく分からず
鬼怒川温泉の宿を予約しちゃったのでまずはこちらに来たのですよ。
紅葉狩りのシーズンは終わってしまってたので、ひじょーに静かでした。
またまた温泉に入り、それから東武ワールドスクエアへ。
世界の有名な観光地やビルなどが25分の1の大きさで再現されたテーマパークです。
もちろん、ビッグベンの前でパチリ。


Kinugawa River. 鬼怒川。

Z, forced to climb Tokyo Tower... 無理矢理感満載な、東京タワーに登るZくん。

Big Ben? Yeah yeah I know it. ビッグベン?はいはいもう何度も見てるし!


We also went to the Trick Art Museum and Nikko Saru-Gundan as well. The Trick Art museum was a fun place to take a lot of jokey photos. Nikko Saru-Gundan is a famous monkey show. Monkeys are well-trained to perform and act on the stage. I've seen them on TV so many times but it was the first time to see them live. One of the monkeys was really good, who kept us laughing all the way through. 

トリックアート美術館というのと、日光猿軍団にも行ってきましたです。
トリックアートのほうは面白い写真をいっぱい撮れる楽しいところ。
猿軍団はおサルさんの演技で有名ですよね。
テレビでは何度も見てましたが、実際にステージを見るのは初めて。
1匹すごく良く調教されてるのがいて、そのおサルさんには笑わされっぱなしでした。


At the Trick Art Museum. Yaju-san you are upside-down...
トリックアート美術館にて。野獣さん、さかさまでっせ。


On the final day we finally visited Nikko. As we didn't have much time, we just went to Toshogu Shrine. Walked around for a couple of hours and Yaju-san seemed to be impressed by the beauty of the architecture and the atmosphere of the place. Ah, we should have stayed in Nikko area rather than Kinugawa-Onsen... never mind. Because Z was far too heavy for me to carry, Yaju-san had to carry him all the time on the steps and the slopes. Good exercise for you Yaju-san. After walking around, we had Yuba (Tofu skin, one of the local delicacies) lunch. How healthy.

そして最後の日にようやく私ら、日光に到着しました。
あんまり時間がなかったので東照宮のみ訪問。
2時間ほど歩き回って、野獣さんは建物の美しさや雰囲気に感動してましたよ。
うーん、鬼怒川温泉より日光に数泊すれば良かったね・・・まいっか。
Zくんは非常に重いので、石段とか坂道では野獣さんに担いでもらいました。
いい運動ではないか(笑)。
歩いたあとはこれまた有名な湯葉懐石のお昼ご飯で健康的~。


The beginning of winter... 初冬の静けさ・・・。

The Sleeping Cat, of course. もちろん眠り猫も拝んでまいりました。

Wait. Do we have to go up here?  げっ。ここのぼるの~~?

After enjoying our own time, we went back to dad's place and spent some more time with him and some friends. 10 days went so quickly. So, so quickly. Hoping we come back to Japan again soon, we then left for the next destination, which is Yaju-san's home country New Zealand!

親子3人での時間を過ごした後は、私の実家に戻り
父と過ごしまた友達に会ったり。
10日間がものすごい速さで流れていきましたです。
ほんとあっという間だった。
またそう遠くない将来に日本に来ようね、と思いつつ
次の目的地、野獣さんの故郷ニュージーランドへ飛びます!!


I fly! (being forced to do this again...)  飛ぶぜ!(これまた無理矢理感満載)




No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。