Thursday, 26 December 2013

Our Christmas - 我が家のクリスマス


Because it's just after the big holiday, we are having a quiet Christmas at home. I went the last minute present shopping on the 24th and managed to put up our Christmas tree. I guess Z enjoyed opening his presents and chewing the wrapping papers. Lol. Having said it was a quiet Christmas, our Christmas meal was quite big. We ordered a huge goose just for us and cooked it on the BBQ! In New Zealand they do BBQ for Christmas dinner, as it's summer. We, just came back from NZ, might have forgotten that it's winter in the UK and did BBQ in the bloody cold garden (well, of course we didn't eat outside though!). The goose is huge, probably it will take a few days to finish it, but absolutely delicious. This is the first time for me to eat goose. Tastes a bit like duck. Yummy. And quite filling. We had goose twice now and don't really think about the next meal at the moment!!


Xmas tree in Hong Kong. With Z's new friend :-)
こちらは香港のクリスマスツリー。Z、新しいお友達と共に♪


大きな旅行の後ですから、我が家のクリスマスは静かに家族3人で過ごしてます。
ぎりぎり24日にプレゼントショッピングに出かけ、なんとかツリーも飾れました。
Zくんもプレゼント開封を楽しんだようで、包装紙にかぶりついてました(笑)。

あ、でも静かなクリスマスとはいえ、クリスマスディナーはすんごいの作りましたよ!
私らだけのためにどでかいガチョウを注文しておいたんです。
で、それをバーベキューで料理しました!
ニュージーランドではクリスマス時期が夏ですから、ディナーは
バーベキューで料理するのが一般的です。
で、つい先日までNZに行ってた私ら、季節感が少々狂ってるらしくですね、
ド寒い庭でバーベキューでございますよ。
(や、食べるのはもちろん外では食べませんでしたけどねw)

ガチョウはとにかく大きい。
食べきるのに何日もかかると思われます。
でもすごく美味しい!少し鴨のような味です。
脂が乗ってるのですぐにお腹もいっぱいになります。
昨日今日と2回ガチョウ食べましたが、今はちょっともう
次の食事のこと考えたくない感じですーーー(笑)。


Wasn't it summer??......NO.
Why short sleeved daring?
季節感なさすぎです。UKは真冬、気温5度ですよ奥さん。

なにが楽しくて半袖なんだ夫よ。

Yummy!
美味かった!!



BTW, I do hope the situation in the flooded area 
in the southern part of UK will settle very soon.
ところで、UKの南部で洪水が起きてます。
一日も早く落ち着きますように。




4 comments:

  1. おいしそう~(^^)
    欧米の方たちは体温が高いと聞きますが、まさか半袖とはw


    異常気象とか災害が多いですね。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zundaさん
      うん、実際体温高いし暑がりですね。
      だから夏は半裸で歩いてるのかと納得したりw
      洪水の被害、まだまだ避難生活してる人たちたくさんいるようです。
      なんだろうね、いやだよねぇ。

      Delete
  2. フィリピンは台風だし、水害も他人事
    じゃないから心配ですね(..)


    お友達はZくんより少し小さいのかな?(^^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. クリスマスはイギリス人にとって1年で一番大きなイベントなのに
      あったかい食事もできなかったり、気の毒です。
      フィリピンも大変だよねぇ。
      おともだちはZよりちょうど2ヶ月若いwのです。

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。