Monday, 11 November 2013

Trick Me - 私を騙して


Z's stomach is a bit better but still having diarrhoea 6-7 times a day.  Such an annoying bug. I bought a splash mat now to keep him on it without a nappy as much as possible, but before buying it, he was spending his days on the towels like this. I was totally knackered because I had to wash so many towels a day (he had 14 poos on the worst day). Phew. I do hope his stomach settles VERY SOON!!

Zくんのお腹は少し良くなりましたがまだ1日に6,7回下痢をします。
ほんっとーにしつこい赤子の胃腸炎!
Zくんがなるべくオムツなしで日中過ごせるよう、撥水性のシートを買ったんですが
買う前はずっとこんなふうにタオルの上で一日を過ごしていたんです。
大量のタオルを洗わねばならず(最高で1日14回のウンチッチ!)私もへとへとでした。
本気で早く落ち着いてほしいですこのお腹さん!!





By the way at the moment I really want to see the new show of Derren Brown. Derren is a British illusionist, mentalist, trickster, hypnotist, painter, writer etc etc etc. He is genius. I just love him so much. I've been to his show once and I do want to see him again. He tricks us. I don't know how he does it. His tricks seem to be just impossible. He reads people's mind. He does impossible things. I know it's a trick, but don't know how he does it. Freaky, honestly. Yaju-san likes his shows as well. And another I love him is because he has got a huge collection of stuffed animals! I want to go to his house!! ha ha. Anyway he is on tour in 2014, so I think I am going to get tickets for us! I want Derren to trick me again. Not personally. It's far to scary to know him personally. Don't want him to read my simple mind... Lol.


Derren Brown ダレン・ブラウン


ところで、最近見たいものがありまして、それはダレン・ブラウンのショーなのです。
ダレンはイギリスのマジシャンでメンタリストで催眠術師で画家でもあり作家でもあり。
とにかく天才なんですわ。もうね、大好きなのよわたくし(笑)。
彼のショーには1回行ったことがあるんですが、また行きたい。
心理マジックで観客を騙すんですけどね、どうやるのかほんとわからないの。
彼のトリックはとにかく不可能にしか思えないんです。
人々の心を読むようなトリックとか、不可能と思われるようなことをやるんですね。
トリックだということはわかってる(彼自身もトリックだと言ってる)んだけど
どうやるのか本当に本当にわからない。
正直、怖いです、この人のやるトリック/マジック/読心術は。
野獣さんも彼のショーのファンです。
彼を私が好きなもう一つの理由は、彼、剥製をたくさんコレクションしてるの。
おうちに遊びにいきたーい。
何はともあれ、ダレン、2014年まで新しいツアーをやってるので
来年はぜひともチケット取っていかなくちゃ!って思ってます。
また私を騙して~~。あ、でも個人的にではなく、ね。
個人的に彼を知るのはあまりにも怖い気がします・・・。
私の単純な心は読まないでおいてほしいのであります(笑)。




2 comments:

  1. お腹早くよくなるといいですねぇ…

    ダレン・ブラウンのショー、テレビで見たことあります!私のドス黒い心も読まないで欲しいな~

    ReplyDelete
    Replies
    1. あ、日本でもテレビでやったんですね!
      かなり独特で怖いトリックやる人なので大好きです。
      うん私も単純だけどドス黒い(どんなだw)ので、読まないでほしいですww

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。