Wednesday, 24 April 2013

Memory Loss, Again - 記憶喪失あげいん

Last Saturday our good friends Mr.and Mrs.owl came to see Z. We had some light lunch and cakes (which I really wanted to eat, thanks so much owl-san!) with beer for guys and lemonade for girls. It was such a nice afternoon. Z was being a good boy and Max was extremely friendly to the guests. Then, somehow, our meeting changed to a guys' drinking session...lol. Yaju-san and P-san (owl's hubby) had 12 bottles of beer (some 330ml ones and some 500ml ones) and 4 bottles of wine between just two of them. At the end of the night, Yaju-san was telling P-san many many times that P-san was one of Yaju-san's best friends. Then after that, he started to tell him what a good wife I am...! He told this many times as well. Ah...completely drunk. I am sure P-san didn't know what to say and how to react to such  "sweet" stories Yaju-san told...but P-san was kindly agreeing with Yaju-san, vigorously nodding his head and saying "Yes, I know that! You are right!!". After all, he was drunk as well. Oh dear dear. They both were so excited. The party lasted till midnight. Next morning I got a text from owl saying "How is Yaju-san? P is hangover and he doesn't have a memory about last night..." hahaha. And guess what? Of course Yaju-san was the same! How typical. Guys, no, BOYS, we love you!!


Friendship or...love between them?? 彼らの間には友情・・・というか愛情??


土曜日、いつも仲良くしてもらっているowlさんご夫妻がぜど君に会いに来てくれました。
軽いランチとケーキを食べ(すごくケーキ食べたかったの、ありがとーowlさん!)
男たちはビール、おなごはレモネードを飲み飲み。
ぜど君はいい子だしマックスはやたらフレンドリーだし、とっても楽しい午後でした。
ところがだ(笑)。いつしか場は男たちの飲みの宴へと変貌していったのであーる。
野獣さんとowlさんのご主人Pさんのふたりだけで、
ビール12本(330mlのと500mlのが混在してましたが)とワインをボトル4本空けよったぜよ!
夜も更けた頃には野獣さん、何度も何度もPさんに「おめえは大親友だよ!」とウザく語り、
更には私がいかに良い妻であるかを滔々と、これまた繰り返し繰り返し語りだしたではないか。
んなノロケられてもPさん、反応に困りますよねぇ、って思って見てたらあーた、
何のこたぁない、Pさん、激しくうなずきながら「分かってる。そうさ!おまえの言う通りだ!」
ってむっさ同意してるじゃあーりませんか(笑)。
や、彼も相当酔っ払ってましたからね;ふたりともとんでもない盛り上がりよう。
いやはや、こんな楽しい雰囲気で、宴は真夜中まで続いたのでした。
で、翌朝、owlさんからメールが来た。
「野獣さんの調子はどう?Pは二日酔いで、夜の記憶ないよ」とな。
わはは。さて野獣さんはいかに??はい、ご想像通りです。
野獣さんももちろん、記憶ナッシングですよ!
ま、この二人がそろうと必ずやこうなるんですけどねっ。
男どもよ、もとい、男子どもよ、そんな君らを愛してるぜっっ!!!


He-he-he! How funny daddy is!! ひゃひゃひゃ、笑っちまうぜっ。ダディーってば!!


ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. いやあ、ほんと夜遅くまで居座ってスマン(汗)
    早くお暇する予定だったのに、奴ら飲み出したら止まんねーし!
    野獣さん、イロイロ溜まってたのかねぇ。うちの相方で良ければ、いつでも貸すからねって、お伝えくだされ(笑)

    それにしても、あんな面白い会話を覚えて無いとは(爆笑)
    今度はコッソリビデオ撮ろうぜ。

    またぜど君とMAXに会いに行くよー(^o^)/

    ReplyDelete
    Replies
    1. いえいえ、楽しかったです~~♪
      ものすごい自然な成り行きでワイン開けてたしね(笑)。
      野獣さん、やっぱり生活がかなり変わったので、溜まってるもん吐き出すのが必要だったんだと思う。
      うん、次回はビデオで。
      owl家にも遊びに行かせてね~!

      Delete
  2. ぜどくんも爆笑(^-^)

    野獣さんはゾンビになっちゃいましたか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. はい、ゾンビになってましたww
      しかも翌日、強行せねばならぬ用事もあり、夕方には死んでおられました。。。

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。