Monday, 11 March 2013

Mystic Night - 神秘の夜

8th of March is our anniversary. Some long time ago (in 2002 precisely...lol) on the 8th of March Yaju-san and I met for the first time, and on the same day last year we got married. So, it's a kind of special day for us. And this year, somehow we both remembered the day, so we decided to go out for a nice meal in the evening. In the afternoon we got a lovely bunch of flowers delivered, which was from Yaju-san's mum & dad. I didn't expect this at all, so I was genuinely surprised. Thanks mum & dad!!

3月8日というのは、私たちの記念日です。
その昔(笑・正確には2002年)、3月8日に私と野獣さんは初めて出会い
そして去年2012年の同じ日に結婚したのでした。
なので、この日は一応、私らにとって特別な日なんですわ。
そして今年、どうにかこうにか二人ともこの記念日を覚えていたもんですから(笑)、
晩御飯に何か美味しいものを食べにいこう、ということになりました。
この日の午後にはなんと、野獣パパママから花束まで届きましたよ!
まさかこんなプレゼントが来るとは思ってなかったのでびっくり。
パパママありがとう♪♪♪





As I have been slightly anaemic these days because of my pregnancy, Yaju-san keeps suggesting me I should eat red meat, such as steaks. I am on iron tablets prescribed by my doctor, but in addition to that, I have been trying to eat iron rich food like meat, spinach and lentils etc. I think I had beef for 4 days last week!! So, as soon as we walked into a French restaurant on the anniversary night, we ordered steaks, without looking at other stuff in the menu, ha ha. I also ordered orange juice. Yaju-san, without any hesitation, a bottle of red wine! When I can drink, we normally drink a bottle of wine between us. But that is not enough for him, he says. He wants more than half a bottle. But two bottles between us is too much for me, so we usually have to stop drinking wine after a bottle and Yaju-san has to move onto something else like whiskey. But now I am pregnant and cannot drink, and Yaju-san can drink a whole bottle of wine, so he looks soooo happy! He had a bottle the week before as well (of course not only wine, but also beer and whiskey too). Anyway, after the steak and wine (plus a glass of double whiskey), we popped in to a nearby bar and had a cocktail (mine was a mocktail of course), then walked back where we parked our car, which was about 10 minutes away from the bar. 

妊娠して以来、私が少し貧血なものですから、野獣さんは事あるごとに
私に赤身の肉、特にステーキなどを食べさせようとします。
お医者さんに処方された鉄剤も飲んでるんですが、肉やほうれん草、レンズ豆など
鉄分の多い食品もたくさん食べるようにしているんです。
先週なんか、4回くらい牛肉食べたかも!!
なので、記念日にフレンチレストランに入った時も、メニューもよくよく見ずにステーキを注文。
で、私はオレンジジュース、野獣さんは迷わず赤ワインをボトルで頼みました(笑)。
私が飲める時にはたいてい二人でボトル1本空けるんですが、実は野獣さんにとって
二人でボトル1本というのは足りなくて、もっと飲みたいらしいんですね。
でも、2本頼んでしまうのは私にはちょっと多すぎる。
というわけで、通常、二人で1本飲んで、あとは野獣さんはウィスキーなどを飲むわけ。
でも今は私が妊娠中でお酒一切飲みませんから、野獣さんはまるまる1本ワインを独占できる。
もうね、嬉々として注文してますよ、ワイン(笑)。
先週もたしか、レストランでワイン1本ひとりで空けてたなぁ・・・。
(あ、ワインだけじゃなくてビールもウィスキーもその前後にね!)
さて、ステーキとワイン(プラス野獣さんはウィスキーをダブルで)のあとは
近くのバーに寄り、カクテルで〆ます(私はノンアルコールカクテル♪)。
で、そこから歩いて10分くらいの、車を止めたところまでお散歩して戻ることになったわけです。


The river Cam in the fog on the night. 霧のケム川。


It was very foggy that day. The river Cam and the surrounding area looked really hazy and somewhat mysterious. A perfect night for our anniversary. Nobody was there apart from us. How romantic. Then suddenly, Yaju-san, who was very happily drunk, started singing "Ippon demo ninjin!" which is Yaju-san's favourite Japanese counting song for kids with very light and almost stupid melody. Oi!! His song blew away the romantic atmosphere in a second!! Look at the photo. Beautiful, isn't it. A stupid Japanese kids' song in this fantastic scenery... well, we might be able to call it "mysterious" or "surrealistic", but definitely not "romantic"...!!! But anyway, no laughter no life for us. So, staggering together by the misty river singing a funny Japanese song might be a good end of our anniversary! Ha ha ha.

この日はとっても霧の深い日でした。
ケム川のほとりには霧が立ち込めていて、なんとも神秘的でした。
二人の記念日の、最高の演出効果ではあーりませんか。
私たちのほか、誰も歩いておらず、なんてロマンティック。
と、思っていたら、突然出た。
ご機嫌酔っ払いな野獣さんによる、日本ではおなじみの数え歌、
「いっぽんで~~~もニンジン♪♪♪♪」
おい。ちょっと待て。
いくらあーたのお気に入りの歌だからって・・・
はーい、ロマンティックな雰囲気、一瞬にしてぶっ飛び~~~♪♪♪ ですがな!!
上の写真をご覧くださいな。美しいでしょう?
この景色の中で、一本でもニンジン、ですよ奥さん。
まあね、言ってみれば「謎に満ちた感じ」とか「シュール」って言えないこともないけどね。
確実に「ロマンティック」ではないですよね、ね?
でもよくよく考えてみれば私ら、笑いなくしては人生ありえない、という人たちですから
この「一本でもニンジン霧中ふらふら歩き」も、私らの記念日らしい、ってことですかね。
そんなオチだった一夜でございました。
はははのは。



ブログランキング・にほんブログ村へ

8 comments:

  1. おめでとうございます!!

    歌まではロマンチック(^-^)
    と思いました(笑)

    なぜその歌がお気に入りなんでしょう(^ー^)

    お花も素敵っ。
    お花は飛行機でくるんですか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zundaさん
      ありがとうございます♪ 
      なんか事あるごとに出てくるんだよね~一本でもニンジンが。
      しかも、「4粒でもごま塩」の部分は必ず「よつぶで~も、ゴマッチョ!」になっちゃうし。
      お花は、NZで注文するとイギリスのうちの近所の花屋がブーケ作って配達してくれる
      いわゆる「花キューピッド」みたいなシステムでっす。

      Delete
  2. あ、アレンジされてる(笑)

    そうですよね、花が飛行機に乗ったら新鮮じゃなくなる気がしました(^^;

    ReplyDelete
    Replies
    1. ゴマッチョ、ってどんなアレンジやねん、って感じだよねww

      Delete
  3. 野獣さんが、なぜそんな歌を知ってるのか(笑)
    そっちが気になるわーwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. たしか、日本語勉強してたときに先生に習ったんだと聞いた気がする。
      先生の年齢がだいたいわかる、という・・・www

      Delete
  4. 海外の方に良かれと思って教えて日本語。
    後に災いとなってなければいですが。
    「ちゃいまんがな~」とかね♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. kyotomodelforestさん
      うちの夫も「元気ですか」と聞かれて
      突然「ボチボチ~」とか言うから、東京の人はびっくりしたりします。
      私は東京人なのですが、仕事でよく関西に行くので関西弁を学んで帰ってきたりします。

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。