Friday, 15 February 2013

St.Valentine's Day - ヴァレンタインデー

Happy St.Valentine's Day everyone. Hope all of you had a lovely day yesterday. As you know, on this day in western countries, not like in Japan, it is not only women who give presents or chocolate to their love, but men also give something special to women. As far as I remember - cannot even remember properly though! - I used to give Yaju-san a card, home-made sweets and also nice presents such as clothes or accessories or gadgets as well for Valentine's Day, but these 5-6 years I just make some sweets and give him a card every year, that's all... Time changes everything... ha ha. This year, I made some non-bake (easy!) chocolate cheese cake. It was yummy! And Yaju-san gave me a bunch of flowers, a card with coupons for whatever I want him to do, and a champagne bottle-shaped chocolate! Oops, he is much nicer and more romantic to me than I am to him... well, never mind, I cooked nice steak for dinner and ... love you anyway! (I've just realised that he gave me nicer stuff last year as well...oops...)

皆様、ハッピー・ヴァレンタインデー!
昨日は素敵な一日を過ごされましたでしょうか。
さて、日本と違って欧米ではヴァレンタインデーには女性からだけでなく
男性からも愛する人に何か素敵なものをあげたりしますね。
覚えている限りでは(というかほぼ忘却の彼方ですが)、昔は私も野獣さんに
カード、手作りスイーツに加え、さらには服とかアクセサリーとか電化製品とか
豪華なプレゼントまであげたりしていたものでございました。
ここ5,6年はカードと手作りスイーツだけになりましたがね・・・。
時が経つと人間変わるものさ・・・ふふ。
今年は何を隠そう、焼かなくていい(すなわち簡単)チョコレートチーズケーキ!
これは大成功で、とっても美味しかった。
野獣さんのほうはというと、花束と、
私が彼にしてほしいことを何でも頼めるクーポン券付のカード(笑)、
そしてシャンペンボトル型のチョコレートを買ってきてくれました。
あれ、なんだかな? 私より彼のほうがロマンティックで素敵なことしてくれてる?
ううー。いや、ま、ほら、私も美味しいステーキ晩御飯に焼いたし・・・
ま、心配するな、ちゃんと愛しとるから!(笑)
(今気づいたけど去年もそういえば彼のほうがいいもん私にくれたんだった・・・)


My chocolate cheese cake. 我がチョコレートチーズケーキ。

From Yaju-san. How sweet...! 野獣さんから。なんてスウィート♪


By the way today (Feb 15th) is our engagement anniversary. I still remember that at least! And today I had a vaccination against whooping cough, diphtheria, polio and tetanus to give antibodies to the newborn Little Beast. Quite a few newborns died in whooping cough outbreak last year in the UK, so I had the jab just in case. So, I will have an easy day and do nothing today! I've got a sore arm from the jab. Cook dinner for me hubby!

ところで今日(2月15日)は私たちの婚約記念日です。
それくらいはちゃんと覚えております、私、はい。
今日は百日咳とジフテリア、ポリオ、破傷風の予防接種に行ってきました。
リトル野獣に抗体をちゃんと与えて新生児期に病気になるのを防ぐためです。
百日咳はイギリスでは近年大流行してて、去年も新生児がけっこうな数亡くなってるので
万が一のことを考えて、予防接種は受けておくことにしました(タダだし)。
なので、今日はゆっくりして何もしないことに決定~。
注射のあとで腕も痛いことだし、うん、晩御飯作ってくれたまえよ、夫くん(笑)!


ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。