Friday, 11 January 2013

Me me me! - かまってかまって!

After coming back from Japan, cats, especially Max demands our attention all the time. I understand, as they were in a small room in the cattery for more than 10 days, and missing us and our house so much. They are such lovely cats, they never get angry with us but always show their affection to us. Max is male, so he is really really affectionate.

In the morning he comes to our bed to wake us up. What he does is to sit or stand on my/Yaju-san's chest, very close to the face. When we become aware of his weight and wake up, the first thing we see is his extreme close-up face like the photo below.

日本から帰ってきて以来、猫たち、特にマックスの甘えっぷりが半端じゃありません。
解りますよ、だって狭い猫ホテルに10日以上も監禁されてたんですもんね。
私たちと家がそれはそれは恋しかったんでしょうね。
彼らは本当に愛らしい猫たちで、私たちに対して決して怒ったりしないんです。
いつでも愛情たっぷりな振る舞いで。
マックスはオスですから、特に甘えっぷりが顕著です。
 
朝、マックスは私たちを起こしにベッドにやってきます。
んで、私か野獣さんの胸の上、それも顔の間近にドドンと座るか立つかします。
彼の重みで私たちが目を覚まし、目を開けた瞬間に最初に見るのは
こういう、どアップな熱い視線たっぷりの光景です↓
 
 
 
 
Then, Max starts attacking our face with his face. Yes, it's attacking. He hits his face quite hard on our chin, mouth or cheek (I don't want him to kiss me in the mouth at the moment, coz I'm a pregnant woman!). The impact is quite big. I would call it "A collision of an asteroid". After a few collision, Max now starts meowing to demand a cuddle and food. He wants both. If we ignore him he lies down on our chest and stays there forever. Heavy. So we have to wake up and stroke him for a while then get up to give him some food. He wants a cuddle in bed at night before we go to sleep as well. After being stroked for a while, he is happy and goes away to sleep or play by himself. During the day, he follows me everywhere I go. If I'm working he is quiet, but once I stand up, he starts meowing again.
 
I can hear in human's language he says "Oi! Look at me, cuddle me, give me something, me, me, me, me!!!" OK OK our little boy, we are always caring about you, so don't worry!
  
それから、マックスは私たちの顔面への顔面攻撃を開始します。
はい、攻撃です。彼の顔をね、私らの顎だの口だの頬に激突させるの。
(妊婦としては正直、口にはキスしてほしくないんですけどね~!)
かなりの衝撃ですよこの顔面攻撃。
「小惑星衝突」と呼ぼう、うむ。
何度か衝突したあと、マックスは今度はナデナデとご飯を要求し始めます。
ひとつじゃだめなんです、両方ほしいんです。
かまわないで無視すると、胸の上にどっかり寝転んでいつまでもそこに居ます。
ええ、重いです。
ので、起きてしばらくの間撫でてあげた後、ご飯をあげるのです。
朝だけでなく夜も、マックスは私たちのベッド上でのナデナデを要求します。
十数分撫でると、満足して自分の寝床に行くか外に遊びに行きます。
昼間は私の行くところにどこでもついて来ようとします。
座って仕事をしているとおとなしいんですが、ひとたび立ち上がるや
にゃんにゃかにゃんにゃかが始まります。
 
もうね、まるで人間の言葉で聞こえてくるんですよ、彼が
「おい!僕ちゃんを見て!撫でて、なんかちょうだい!
僕ちゃんをかまってかまってかまってかまって!!!」って言うのがね。
わかったわかった、いつでもちゃーんと君のこと考えてるからね、
そんなに心配しなくていいんだよ!
 
 
 

ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. かわいい! :-)

    私も激突されます。
    あれって甘えてるみたいですねd=(^o^)=b

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zundaさんちのも激突しますか!
      かなりガツンとくるよね。
      水とか飲もうとしてるときに激突されてずぶ濡れになったことも。
      でも可愛いよね~。

      Delete
  2. かわいすぎます…。

    やっぱり男の子は甘えたちゃんなのかしら。男の子の猫を飼うのがルンタが初めてなのだけど、マックスくんまではいきませんが(笑)すごく甘えん坊です。

    マックス君の瞳めちゃくちゃきれい。やっぱり猫も外人の顔だー。

    ReplyDelete
    Replies
    1. foresight369さん
      うちは昔からオスもメスも実家にいたんだけど、オスはやっぱり甘えん坊だったよー。
      ルンタくんはほかの子に遠慮してたりするのかな??
      外人猫ってやっぱり日本の猫と顔がけっこう違う気がするよね!!

      Delete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。