Wednesday, 21 November 2012

To the sky - 空に向かって

When I started going out with Yaju-san 10 years ago, I heard that he was from Christchurch in New Zealand and often asked him what the city was like. Every time, he said "It's a very nice peaceful city, although it quite flat and boring!" I didn't know what he meant by "flat", but when I visited there for the first time some years later, I understood. I thought Christchurch was a bit like Kyoto in Japan. The streets are laid out in a grid pattern. Not so much undulations. But it was an exciting experience for me to visit there.

After the earthquake in 2011, the "flat" city Christchurch has become even more flat. Every time I saw the photos of the aftermath of the quake I felt pain. The other day our dad and a friend sent us some photos of the city at the moment. Look. So many rebuilding works are under going. The city is growing again. Slowly but definitely. I have been to Christchurch 3 times, and I am so looking forward to seeing it again hopefully some time soon (with the baby!). So, look at the sky, the flat city. You might be flat, but strong! Tohoku is doing their best as well. So, grow. To the sky!!


Still lots of spaces... まだまだ、まばら。

So many building works... そこここでビルの再建が。


10年前、野獣さんと初めて付き合いだした頃に彼がニュージーランドの
クライストチャーチ出身だと聞き、私は「どんな町なの?」とよく訊ねました。
 彼の答えはいつも「穏やかないい町だよ。平坦で退屈だけど!」でした。
 平坦って何さ、とよくわかりませんでしたが、その数年後に初めて
クライストチャーチを訪れたとき、その意味がよくわかりました。
クライストチャーチってちょっと日本の京都にも似ているかも、と思いました。
道がね、碁盤の目のように配置されていて、起伏があまりないんです。
でも、やっぱり私にとってはすごく新しくて興奮する体験でしたよ、この町の訪問。

2011年の大震災以降、「平坦」だったクライストチャーチは更に平らになってしまいました。
震災後の写真を見るたびに心が痛んでいました。
 先日、クライストチャーチに住む野獣パパと友達が、現在の町の写真を送ってくれました。
見て下さい、すごい数の工事現場。再建の場面。
この町はまた、再び成長を始めています。ゆっくり、でも確実に。
今まで3回、クライストチャーチに行きましたが、また行きたくてうずうずします。
(次回行くときはリトル野獣も一緒にね!)
だから、その日まで、空を見上げてね、「平坦」な町よ。
平坦かもしれないけど、強いことに変わりはないから。
東北もがんばってる。だから、ぐんぐん伸びて。
空に向かって!!



ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。