Monday, 5 November 2012

Across Tower Bridge - タワーブリッジを渡って

We went to see our friends living in London during the weekend. Normally we catch a train but this time there were stuff to carry back from friend's house, so we travelled by car. Google navigator led us to the big city, and at one point we realised that we were going across the famous Tower Bridge. Oh this is a fresh experience. I have seen the bridge several times and actually driven through it once, so it was not the first time, but I still felt excited like a child. It's a completely different experience. Yaju-san, who has been living in this country for 11 years, said the same thing. But, is it only me who feels as if I was a princess or some noble lady when driving through the bridge...? Well, probably only me...:p

週末、友人を訪ねてロンドンまで行って来ました。
普段は電車で行くことばかりなのですが、今回は運ぶものがあったため、車で。
グーグルのナビゲーションがこの大都市へと私たちを導いてくれます。
と、ふと気づけばかの有名なタワーブリッジを通り抜けようとしているではありまえせんか。
あらまぁこれはちと、新鮮な体験だわ。
タワーブリッジ自体は何度も見たことがありますし一度通り抜けたこともあるんです。
だからはじめての経験というわけではないのですけれど
それでもなお、なんか子供のように興奮してしまいましたよ、あたくし。
かなり日常とかけ離れた体験なものですからね。
イギリスに11年住んでる野獣さんでさえ、同じこと言ってましたよ。
 でも、もしかして、橋を通りぬけるとき、お姫様か高貴な貴族の女性になったような
そんな錯覚を覚えるのは私だけでしょうかね・・・?

・・・私だけでしょうね(笑)。

Tower Bridge これがタワーブリッジ
Going through the bridge!! 渡るとこんな感じです!
Fireworks by the Thames. Guy Fawkes night is 5th Nov.
テムズ川沿いでは花火。国会議事堂爆破未遂事件記念日の前夜祭かな?


ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。