Wednesday, 3 October 2012

What are you thinking? - 何を考えているの?

The other day Yaju-san and I were sitting in the kitchen and eating breakfast. It was quite a normal, slightly dull weekday morning. While eating, I was just staring at one corner of the kitchen without thinking anything. Then Yaju-san suddenly grabbed my shoulder and said, "Hey, are you OK? Why do you look so serious?? What are you thinking!?" I jumped. No, nothing. I wasn't thinking anything. My mind was totally blank and I was just staring at the kitchen, that's all. Surprisingly, Yaju-san did not believe me. "Impossible. It's impossible not to think when you are awake and being quiet. You are thinking something. I bet you". Whaaat?? There are some times I don't think anything. "No no you are definitely thinking or imagining or trying to remember something"... Oh my goodness.... So, now I understand that Yaju-san never be able to stop thinking as long as he is awake. Amazing. I can stop my brain working so easily. Well, I would say, I can rest my brain easily. How efficient. I am saving some energy for the brain to work later. But my husband does not seem to be doing that. I see, that's why he is always tired! Oh my poor hubby. Anyway, it's very interesting we have such a weird difference. Now I want to ask him, "Then what are you always thinking?"


His brain is full of words...(pic is Yaju-san on the street in Venice) 
彼の脳内、こんなふうに文字だらけなのかしら・・・(写真はヴェニスで路上に寝転がる野獣さん)。


先日、野獣さんと私がキッチンに座って朝ごはんを食べていたときのこと。
その朝はいたって普通の、ちょっと気だるい週半ばの朝でした。
食べながら、私はキッチンのひと隅をぼーーっと何も考えずに見つめていました。
すると野獣さん、突然私の肩をつかんで
「ちょっと、大丈夫?何そんな深刻な顔をして!何を考えているの!?」
私、びっくりして飛び上がりましたよ。
いや、何でもないですけど?何も考えずにただぼーっと部屋の隅を見てただけよ。
そしたら、面白いことに、野獣さん、私の発言を信用しないではありませんか。
「ありえないよ。目が覚めてて黙っているときに、何も考えてないなんてありえない。
君は何かを考えていたはずだ。絶対、賭けてもいい」とな。
何だと~~~~?時には何も考えてないことってあるじゃないさ。
「ない、ないってば。何かしら考えてるか想像してるか思い出しているか、何かしてるはずだ」
・・・・いやはや。 というわけで、ようやく私にもわかりましたよ。
野獣さんという人は、起きている限りは何かを考えてない時というのがない人なんですね。
あたしゃべっくりだよ、だって私はいとも簡単に脳みその活動止められますよ(笑)。
いや、というか、脳を休めるってことを私はできるのだ、と言おう。
効率的よね、私のほうが。後で必要な時に脳が働けるよう、エネルギーを温存できるのだよ。
しかしながら我が夫はそれができないもよう。
あー、だから彼はいっつも疲れてるんだな・・・可哀想な夫よ。
しっかし、こんな変な違いがあるなんて、ほんとおもしろいですねー。
私も彼に聞きたいよ、「じゃあ、そんなにいっつも、何を考えているの?」って。

ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. スカイライン3 October 2012 at 14:26

    私も無茶得意かも~
    ボーっとして何も考えずにいるの!
    野獣氏は賢いお人なんだね
    ずーっと脳が活動してるんだね

    ReplyDelete
  2. スカイラインさん
    ねー、普通にできるよね、ぼーっとするの(笑)。
    時には15分くらい継続して、ほんとに全く何も考えずにいられるよ私。
    いや、氏は賢いっつうより、ただただ暇なしな性分というだけな気が・・・(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。