Monday, 22 October 2012

Holiday in Copenhagen - コペンハーゲン小旅行

We were on holiday in Copenhagen, the capital of Denmark during the weekend. It was our first time there and we visited our friend living there, especially because it was her birthday on Friday. We heard that it would be very cold and windy in Copenhagen these days, but it wasn't too bad. It was actually quite warm and sometimes sunny, probably because Yaju-san and I were the bringers of the sun...ha ha.

週末、デンマークの首都コペンハーゲンへと小旅行に行ってまいりました。
初めて訪れる町、私たちの友人がすんでいる町で、彼女の誕生日なのでやってきたのです。
最近のコペンハーゲンはとっても寒くて風が強いと聞いてましたが、そうでもなかった。
実際、けっこう暖かく、時折太陽も顔を見せていました。
いや、私も野獣さんも晴れ男・晴れ女ですからね(笑)。

The Copenhagen Harbour. コペンハーゲンの港沿い


On the first day we walked around the city and its famous harbour. There are quite a few restaurants around there, and everyone was enjoying beer and/or coffee etc by the water. In my image Copenhagen was quite a modern city with lots of minimalistic modern buildings, but in fact there are more old buildings and cosy atmosphere. People speak perfect English with very distinctive Danish accent, and I understand why our friend says she doesn't really need to learn Danish language to live there.

到着した最初の日は町の中心や有名な港地区を歩き回ってみました。
港沿いにはレストランが沢山あり、みんなビールやコーヒーなど飲みながら港を眺めてます。
私のイメージだと、コペンハーゲンってミニマリズム的でモダンな建物が立ち並ぶ
モダンな都市というイメージだったのですが、実際は
古い建物が多い、ほっこりとする雰囲気の町でした。
人々はみんな独特なデンマーク訛りではあるけれど、完璧な英語を話します。
友人が「コペンハーゲンに住むのにデンマーク語を習得する必要はない」
と言っていた理由がよくわかりました。


The famous Little Mermaid! 有名な人魚姫像だっ!


After walking around the harbour for an hour, we finally found the famous statue of Andersen's Little Mermaid. I really wanted to see this statue because it is said to be "One of the three most disappointing statues in the world"! One is "Manneken Pis" in Brussels, the other is "Merlion" in Singapore. I had seen those two already, so I wanted to see the mermaid as well. My dream has come true now. I saw the disappointing mermaid! Well, she looked really miserable and in  that aspect the statue was well-made. It was quite small. Everyone was taking photos, but certainly it was disappointing as a tourist spot. Yaju-san just couldn't stop laughing at it! 

さて、港の周りを1時間ほど歩き回った末に、ようやく見つけましたよ、
かの有名なるアンデルセンの「人魚姫」像を!!
この銅像、ほんと見たかったんですよ、なぜって、これ、
「世界3大がっかりスポット」のひとつだからです!
ひとつはブリュッセルの小便小僧、もうひとつはシンガポールのマーライオン。
どちらも見たことがあったので、人魚像もどうしても見たかったんですよ(笑)。
ああやっと夢がかなって「残念」な人魚姫を見ることができたよ!
人魚姫、ほんっとに惨めったらしい感じの像で、そういう意味ではよくできてる(笑)。
銅像自体は小さくて、みんな一生懸命写真撮ってるけど
ま、観光地としてはたしかにがっかりであることには間違いないわな。
野獣さんなんて、あきれて笑いが止まりませんでしたもの。

Next day was our friend's birthday. In the morning she took us to the area called Christiania, known as a self-proclaimed autonomous neighbourhood. People live there make their own lives, mainly growing and selling cannabis. They build their own houses and don't pay any taxes. it was interesting to see those "Hippie"- like people smoking marijuana sitting everywhere, though Yaju-san was not very happy that I was in the middle of marijuana smoke. Well, I tried not to inhale the smoke at least!

次の日 は、友人の誕生日でした。
午前中は 彼女が、「クリスチャニア」と呼ばれる自治地域に連れて行ってくれました。
ここに住む人たちはマリファナを育てて売ったりすることで生計をたて
自分たちの家は自分たちで建てるし、税金も払うことなくまさに「自治体」生活をしています。
そこここに座り込んでマリファナをふかす「ヒッピー」な人々の間を歩き回って
観察するのはとても興味深かったですね。
ただ、野獣さんは私がマリファナの煙に晒されたことに憤怒してましたが(苦笑)。
うーん、一応煙を吸い込まないよう気をつけてはいたけどね!



Entrance of Christiania クリスチャニアのコミュニティ入り口 (Photo from Wikipedia)


In the evening, the birthday party for our friend started. We were invited to her cousin's house and had a very nice Polish-Danish dinner, followed by a vodka drinking session with about 12 young people (young people, including us of course). We brought a bottle of vodka and it went empty in an hour or so. Then we headed off to town centre for a night clubbing. It was a Friday night, so clubs are all packed, but we managed to find one where they have plenty of sofas to sit. While the birthday girl and others were dancing Yaju-san and I were enjoying the lively atmosphere sitting on the couch and listening to the music. It's actually fun to watch someone else getting drunk... I used to drink like a fish and get drunk then eventually become crazy. But I didn't know how I looked like, but now I know how funny drunk people are! He-he-he.

夕方からは友人の誕生日パーティの開始です!
彼女の従妹の家に行き、美味しいポーランド/デンマーク料理をいただき、
そのあとは集まった12名ほどの若者(私らも含む)たちで、ひたすらウォッカ飲み大会。 
私たちも1本ウォッカを持って来てましたが、1時間もたたずに空いてしまいましたよ。
それから、夜の街に繰り出してナイト・クラビングです。
金曜の夜でしたので、クラブはどこも寿司詰め状態でしたが、
なんとか座れるソファがたくさんあるクラブを発見し、そこにイン。
バースデーガールと仲間たちが踊りまくるのを横目に、私と野獣さんは
ソファにまったり座って活気の良いコペンハーゲンの夜と音楽を楽しみました。
いや、他人が酔っ払う姿を見るのって面白いね(笑)。
私は以前はとにかく阿呆のように飲んで酔っ払って変なことしでかしたりしましたが
自分がどんなふうに見えるのかって、考えたこともなかった。
人が徐々にべろっべろになっていくのを観察するのって楽しいんですねぇ。ははは。


On Saturday we went to Tivoli Gardens which is a huge theme park located in the middle of Copenhagen. There are roller-coasters, game arcades, restaurants, a stage for the performers, events... this place is perfect for dating couples and families with kids. Halloween is coming soon, so the park is filled with pumpkins and Halloween characters. This place is so easy to get to while visiting Copenhagen, and can spend a fun time. We had a very nice final dinner there. 

さてさて、翌日。
土曜日はコペンハーゲンの中心に位置する広大なテーマパーク「チボリ公園」へ。
ジェットコースターやアーケードゲーム、レストランやミュージカル用の舞台もあり、
さまざまなイベントが 行われるこの公園はカップルや子供連れにぴったり。
ハロウィーンが近づいてますから、公園はカボチャだらけ、ハロウィーンキャラだらけ。
楽しいし、ひょいと簡単に行ける場所なのがいいですね。
とっても美味しい最後の夜のディナーをここでいただきました。



Entrance of Tivoli in the centre of C'hagen. コペンハーゲンの中心にあるチボリ公園入り口。


Inside the theme park. テーマパークの中はこんな。

Halloween! Thousands of pumpkins! ハロウィーンだ!園内には何千個ものカボチャが。


So, that was our short trip to Copenhagen. It was really short and I hope we can visit here a bit longer next time. Anyway I visited another city I'd never been to! What is next? I'm not going to tell you just yet! He-he-he!

というわけで、こんな感じのコペンハーゲン小旅行でした。
本当にあっという間だったので、次回はもう少し長く行けるといいなぁと思います。
とにかく、またひとつ、初めての場所に行くことができました!
さぁ、次は何が来るかな??
まだそれは内緒。教えないよっと(笑)。



ブログランキング・にほんブログ村へ

6 comments:

  1. 素敵な街~(*^^*)

    人魚の像って世界三大がっかりの一つって本当なんですかねぇ。。。

    Trick or treat!

    ReplyDelete
  2. Zundaさん
    住みやすそうな街でした!
    三大がっかりって、私どれもそんなにはがっかりしなかったんだけど、
    たぶんサイズがちっこい&周りの風景がぱっとしないから盛り上がりに欠けるということじゃないかしらん。

    ReplyDelete
  3. みんな期待しちゃうからですかね?

    外国のパーティってすっごく楽しそう。
    日本にはないノリで(^o^)


    恥ずかしながら、コペンハーゲンの場所今知りました。。。

    ReplyDelete
  4. Zundaさん
    パーティ、今回若者が多かったので(平均年齢22歳とか)
    なんかとっても皆さん狂っておられました(笑)。
    でもね、日本文化勉強してる人たちばかりだったので、
    「イッキ、イッキ」やったよ(笑)。
    私も地図上で正確にコペンハーゲンはどこか、って聞かれたら間違えそう・・・。

    ReplyDelete
  5. こんにちは、毎日欠かさず拝見させて頂いております。いろんな事お教えくださりありがとうございます。

    ReplyDelete
  6. saraさん
    こんにちは。コメントありがとうございます!
    毎日見てくださってるんですか!?ありがとうございます!!
    更新が週に1度など、あんまり頻繁じゃなくてすみません!
    楽しんでいただければ幸いです。
    これからもよろしくお願いします。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。