Monday, 29 October 2012

Finger Print Art - 指紋アート

British summer time has now finished and proper winter has come. Every morning the car windows are frozen and we need a winter coat to walk around. All the leaves have fallen off the trees. Our cats have now got thicker and softer fur. The time difference between here and Japan is now 9 hours.

さて、英国のサマータイムもついに終了し、本格的な冬がやってきましたよ。
毎朝、 車の窓は凍てついているし、歩き回るには冬コートが必須。
木々の葉はすっかり落ちていますし、猫の毛は分厚くふわふわの冬毛に変化してます。
冬時間になりましたので、日本と英国の時差は9時間になりました。


The other day a friend of ours came around and gave us a wedding gift. She had organised this gift just before our wedding and it took a while to create it. But finally we received such an amazing art work! Look at this.

ところで、先日友人が家にやってきて、私たちへの結婚祝いをくださいました。
この結婚祝い、私たちが結婚する前から手配してくれていたのですが、
制作に時間がかかっていて、ついに完成したからということで持ってきてくれたのです!
見てくださいこのすばらしい芸術作品!


The finger print art! ザ・指紋アート!


These paintings are the finger print art created by our friend's daughter. She is a young British contemporary artist and an art teacher. The finger print art is her very original idea and I think it's a brilliant gift for a couple. These two paintings are a pair. The one on the left is my fingerprint and right is Yaju-san's. Between the gaps of the lines, many many words and sentences are written in small letters. Those words and sentences are the description of the fingerprint owner written by his/her partner. For example, on my fingerprint art, Yaju-san's impressions and descriptions about me, or the things he experienced with me are written, and on Yaju-san's one, the words and sentences what I think about Yaju-san are written. So the artist took our fingerprints and asked us to write about each other before she started creating these paintings. I described Yaju-san like "Beautiful green eyes", and "You are a great dad of Missy and Max" etc. Of course I wrote something to slag him off as well, but I'm not going to tell you what I wrote in this blog! He-he-he.

Anyway this is a beautiful pair of finger prints (look how different our finger prints are!) and such a cool artwork. We are going to put them on the wall in our bed room! And I am hoping this young talented artist will become one of the greatest artists in Britain in the future!

これは友人の娘さん制作による指紋アートなのです。
彼女は若手のイギリス人現代アーティストで、アートの先生でもあります。
この指紋アートは彼女のオリジナルのアイディア。カップルへのプレゼントに最適です!
これら2枚の絵は対になってて、左のが私の指紋、右のが野獣さんの指紋です。
そしてこの指紋の線の間には文章や単語がたくさん 書かれています。
その文章や単語は何ぞや、というと、その指紋の持ち主について
パートナーが思うことを自由に書いた文章や単語なのです。
たとえば私の指紋の上には、野獣さんが私と一緒に経験したことや
野獣さんが感じている私への印象や私を描写する単語や文章を書き連ねてある。
逆に野獣さんの指紋には私が思う「野獣さん」に関する言葉を書いてあるのです。
なので、アーティストの女性はあらかじめ私たちの指紋を取り、私たちに
お互いについていろいろ文章や単語を書くよう、依頼していたわけなのです。
私は野獣さんを「きれいな緑の目」とか「ミッシーとマックスの良きパパ」などと描写。
いや、もっと野獣さんをこき下ろすようなことも書きましたけどね、ここでは言いませんよ(笑)。

とにかくこれ、本当に美しい指紋のペアだと思いませんか?
(ふたりの指紋ってこんなに違うんだ、っていうのもわかって面白い!)
それにこのアート、本当に素敵でかっこいい。
ベッドルームの壁に飾ろうと思います!
そして、この若き才能ある英国人アーティストが将来、
イギリスを代表するような芸術家になりますように!


ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. すごい(゜o゜)



    世界に一つしかないプレゼントっていいですね!


    イギリスの冬、東北より暖かいですよっ。
    去年、朝6時に自分の部屋に帰ってきたんですが、0度でした。。。

    ReplyDelete
  2. Zundaさん
    うん、世界にひとつのプレゼント、本当にうれしいし
    私もそういうものを人にあげられたらなぁと思います。
    東北は寒いよね。
    イギリスも朝は0度くらいだけど、日本の冬のほうが底冷えする気がする。
    イギリスはどっちかというと肌にキンと来る寒さというか。
    でも初めてイギリス来たときは「イギリス寒っ!」って思った記憶があるから、単に慣れかも。

    ReplyDelete
  3. カッコイイな、コレ!!ウチの相方に見せたら、欲しがってましたわ(笑)どこに飾る気だ??
    たった世界に一つだけのプレゼント、何てニクイ演出!!
    すっごく有名になる前に、サイン貰っとけ!!(笑)

    ReplyDelete
  4. owlさん
    かっこよかろ?よかろ?
    野獣氏を描写する単語のひとつに「Dutch Oven」ってのも書いたぜ、ってPさんに言ってみて。
    たぶん何のことか意味わかるはず(笑)。
    すごく小さいときから知ってる子がこんなアートを作るアーティストになったっていうのが私も嬉しいだす。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。