Thursday, 6 September 2012

One Night Separation - 一夜の別離

Missy is away at the moment. Yesterday morning I took her to the vet for a dental treatment. She needed to be given an anaesthetic for that, so I took her there in the morning and she was supposed to come home in the evening. But, something unexpected happened. I got a phone call from the vet at about four o'clock in the afternoon yesterday, and she said "Unfortunately there was an emergency operation for another pet today and we couldn't do Missy's treatment. We'll do that tomorrow, so she can stay here tonight". Oh dear. Poor Missy. But it would be more stressful for her if I brought her back for the night and took her to the vet again next morning. Missy seems to be calm in the vet. So I decided to keep her there for the night. Hopefully she gets the treatment today and can come home this evening.

So, Missy is away. Max occupied my knees and looked quite happy during the morning and afternoon yesterday, as if he was saying "He-he-he! Anima is all mine!" HOWEVER, since about dinner time, he has been meowing crazily and doesn't stop. I guess he has realised that his sister is missing. He follows me everywhere I go and meows and tries to climb up my legs. Ah, the separation anxiety again. When he is not meowing, he is sleeping on my knees. Once I put him down he starts meowing again. I keep saying "Don't worry Max, Missy is coming home today". Not sure how much he understands.

Well, anyway hope everything goes well and our little girl can come home soon, so that Max can calm down as well. Good luck Missy!!


Missy and Banksy... ミッシー&バンクシー

We are always together! いつも一緒だよ。

今、ミッシーが家にいません。
昨日の朝、歯の治療をしてもらうために獣医に連れて行ったんです。
治療には全身麻酔が必要ですから、朝行って、夕方に帰ってくるはずだったのです。
ところが、予想をしていなかったことがありました。
 昨日の夕方4時くらいに獣医から電話があり、こう言われました。
「実は他のペットで緊急の手術が入ってしまい、ミッシーの治療ができなかったの。
明日やりますから、今夜一晩ここに泊まってもらいましょうか」
おやまぁ。なんとかわいそうなミッシーたん。
でも、一晩だけ家に連れ帰って次の朝また獣医に連れて行くなんてことをしたら
もっとミッシーにとってはストレスになるに違いありません。
動物病院で落ち着いている様子なので、一晩預けることにしました。
願わくば今日ちゃんと治療を受けて、夕方に帰ってこられますよう。

さて、ミッシーがいない。
そういうわけで、マックスは昨日の朝から午後まで私の膝を占領し満足げでした。
「ふっふっふ。Animaがぜーんぶ僕のものだ!」と言っているかのようでね(笑)。
ところが。昨夜の晩御飯の時間ごろから狂ったように鳴きだし、止まらなくなってしまいました。
たぶん、ミッシーがいないことに気づいたんですね。
私が行くところには1メートルも離れずついてきて、鳴いて私の脚によじ登ろうとする。
あー、分離不安症が再発したか。
「だいじょぶだよマックス。ミッシーは今日帰ってくるから」
と言いつづけてますが、どれだか理解してるだか。

とにかくまぁ、治療が事なきをえてミッシーが今日無事に家に帰ってこられますように。
そうすればマックスもちっとは落ち着くでしょうから。
がんばれミッシー!

 ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. 歳のせいか、最近こういう猫話に弱くなってきた。
    すでにうるうるよ。

    ミッシーもマックスもがんばれ~~!
    マックス、ミッシーはすぐ帰ってくるよ。

    ReplyDelete
  2. そうせきさん
    ありがとう。ミッシー帰ってきたよ。
    一晩経ってもまだちょっとご飯もあまり食べず、ぼーっとしてる。
    麻酔のせいかなぁ・・・。
    早く元に戻りますように。

    ReplyDelete
  3. 歯肉炎。。。痛そう。。。

    マックスは落ち着きましたか?


    5月半ばから猫を2匹飼い始めました。
    1匹が黒猫(♀)なんですが、面白いですね、黒猫。
    ちなみに名前はホイップです(英語だとWhip?)

    ReplyDelete
  4. Zundaさん

    ありがとう!マックスもミッシーも落ち着きました!
    金曜日にまた、念のために診せにいかなければならないんですが、
    でもご飯も普通に食べられるし、元気です。

    Zundaさんも猫飼ったんですね!
    黒猫かわいいですよねぃ。
    黒ちゃんでホイップっておもしろい!
    (ホイップクリームから、なんか白を連想してしまう・・・)
    元気で活発そうな名前ですね~~。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。