Tuesday, 25 September 2012

Another Birthday - また誕生日

Yaju-san turned 3X years old last week. he got a big bunch of flowers from my parents, presents from his parents and me, some cards from friends and had a nice birthday I think. I cooked butternut squash soup, stuffed chicken and chocolate cheesecake for his birthday dinner. It's funny that Yaju-san takes me out for a nice meal on my birthday, but he prefers staying at home chilling out eating my home-made meal.

Anyway, there is one thing he says on his birthday every year, which is "Ahhh, the worst thing about birthday is not that I am getting old, but I can't say 'Anima-san is one year older than me' any more!!"... I tell you what. Yaju-san and I are the same age. I was born in July and he was born in September. And every year, for the short period of time after my birthday and before his birthday, he calls me "the older one". But after his birthday we are the same age again, so he can't call me so. That's what he hates about his birthday! I know he loves me so much that he can't help bullying me, like a school boy does to the girl who he fancies... he-he-he.

Anyway, happy another birthday Yaju-san and I am looking forward to the day I can call you "Ojii-san"(Grand-dad) in the future!!!

Beautiful Flowers from my parents! Animaの両親からの花束

先週、野獣さんは3●歳の誕生日を迎えました。
私の両親からは大きな花束、彼の両親そして私からはプレゼント、
友人からはカードなどをもらって、良い誕生日を迎えたようですよ。
バースデーディナーにはあたくしがバターナッツかぼちゃのスープ、
詰め物をしたチキン、そしてチョコレートチーズケーキを手作りいたしました。
面白いのは、私の誕生日のときには野獣さん、
どっかいいお店にお食事に連れ出してくれるんですが
自分の誕生日は家でまったり私の手料理食べたいらしいのね。

ところで、毎年誕生日になると野獣さんがぼさっと言うことがあります。それは・・・
「あーあ、今年ももう、『Animaサンは僕より年上』って言えなくなっちゃったなー。
年とることよりも何よりもそれが一番残念だよ!」
・・・ええと、説明しますとですね、野獣さんは私と同い年です。
でも、私は7月生まれで彼は9月生まれ。
そのため、毎年7月の私の誕生日後から9月の彼の誕生日前までは
彼は鬼の首取ったかのように「Animaは僕より年上」と何かにつけ強調するのです。
でも彼の誕生日以降はまたふたり同い年になりますから、それが言えなくなるわけ。
だから、悔しいと。
なんつーか、小学生男子が好意を持っている同級生の女子を
からかったりいじめたりするのと同じ感じですよね、ははは。

まー、なにはともあれ、誕生日おめでとさん。
将来、あなたのことを「おじいさん」呼ばわりする日が来るのを楽しみにしてますよー!

Ojii-san sleeping with Missy. Getting cold now! 寒くなってきたのでおじいさんは猫と一緒に寝ます。

ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。