Tuesday, 7 August 2012

The Battle - バトル

We have been watching the Olympic games everyday on telly. In our family there are two people from two different countries, as a matter of course, we compete with each other for the number of medals. Very very annoyingly, New Zealand is doing better than Japan! And every time we see the medal table Yaju-san grins and says "OH! NZ is still above Japan! He-he-he-he". Eeeek! In addition, he showed this table (below) to me so boastfully.

ロンドンオリンピック、毎日テレビで観ております私たちでございます。
我が家には二つの異なる国出身の二人の人間がおりますから
当然のことながら、メダルの数で競い合うわけであります。
非常に腹立たしいことに、ニュージーランドは日本より成績が良いようです(笑)。
メダルの獲得数表を見るたびに、野獣さんはニヤリとし、言うのです。
「あらまぁ!NZはま~だ日本より上だねぇ!おほほほ!」とな。
むぅかぁつぅくぅ!!
更には、先日はこんなもんを自慢げに見せつけてきましたよ(下の画像)。

Gold medals by population!!  各国の人口別・金メダル獲得率ランキング!!

OK. New Zealand is doing superbly well for the population. I understand. Japan is doing s**t for the population of 130 million. I know there are more sheep than human in your country. But anyway, Congratulations. 

I guess our battles never end...forever...phew.


ほう。人口から見ると、ニュージーランドは非常によくがんばっているのですね。
よ~~くわかりますことよ。
日本は1億3千万人の人口の割には、たいしたことないということですね。
あーたのお国には人間より羊のほうがたくさん居るということは知ってますけどね。
はいはい、おめでとうございます(笑)。

私たちのバトルは永遠に終わりそうもありません・・・。


ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. ウチもだよ(苦笑)
    ココ最近でGBがゴールドラッシュだものだから、天狗ですよ、ウチの相方(笑)
    そりゃ良かったねー。メジャーな競技じゃないけどねーって嫌味言っても効きゃーしねえ(笑)
    でも、国技ともいえるフットボールで早々に敗退だったから、日本チームの快進撃はちょっと羨ましい模様です。

    つか、人口比率で比べるの、反則ー(爆笑)

    ReplyDelete
  2. owlさん
    お宅もか・・・(笑)。
    なんで男の人ってそう、競いたがるんだろうね(あ、私もだけど)。
    GBとかNZって、ボート競技がとても強いけど、あれって私からしてみると
    あんまりメジャー競技じゃないわよね~~って感じなんだけど、彼らにとってはメジャーなんだろうな。
    ねー、人口比率で比べるのはずるいよねっ。
    でももう、この人口比率での金メダル数もグレナダだかどっかに追い越されたらしい。
    けけけっ。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。