Thursday, 30 August 2012

Ely Market - イーリーの市場

Last Saturday we went to the farmer's market in Ely. Ely is a lovely small town about 25 minutes away from Cambridge. Its cathedral is quite famous. But anyway our main purpose of visiting the market was to see our friend's gin shop there. Yaju-san's work mate started his own gin company called The Ely Gin Company last year, and he has been selling his original real-fruit gin at his website and also in the farmer's market in Ely (where he lives) as well. We have bought a couple of bottles of fruit gin already, so this time we wanted to buy a jar of "gin-infused fruit jam"!

先週の土曜日はイーリーという町の農産物マーケットに行ってきました。
イーリーはケンブリッジから車で25分くらいの、小さな愛らしい町です。
大聖堂が特に有名ですね。
で、今回の私たちのマーケット訪問の目的はというと、
友人が出しているジンのお店を覗きに行くためだったんです。
野獣さんの同僚くんが今年、「The Ely Gin Company」という
ジン(お酒のジンね)の醸造所を始めて、オリジナルのフルーツ味ジンを
ウェブサイトや地元イーリーのマーケットで販売を始めたのです。
私たちはすでに数本、異なる味のジンを買ってますので、今回は
「ジンを浸みこませたフルーツジャム」を買いに来たんです。

The market was very busy. There are many farmer's shops, such as French dry-cured sausage shops, butchers, fish-mongers, vegetable shops, Italian burger shops, Middle-Eastern sweets shops etc. We bought our favourite French dry-cured sausages with walnut, venison, wild boar and chilli. From the chocolate shop,  we bought a huge chunk of mint-dark chocolate. Also got two huge bunches of morning glory from vegetable shop as well. And of course, Yaju-san's friend's gin-infused grapefruit marmalade.

 マーケットは大賑わいでした。
とてもたくさんのお店が出ていて、フランスのセミドライソーセージ屋さんやお肉屋さん、
魚屋さん、八百屋さん、イタリアのバーガー屋さんや中東のお菓子屋さんなど
本当にさまざまな国籍のさまざまな食べ物がいっぱい。
大のお気に入りの、フランスのセミドライソーセージを買いましたよ。
お味はクルミが入ったもの、鹿肉、イノシシ肉と唐辛子味のもの。
チョコレート屋さんでは、とんでもなく大きなミント・ダークチョコの塊を。
八百屋さんではこれまた大きな空芯菜の束を2束。
そしてもちろん、友人のジン入りグレープフルーツ・マーマレードも忘れずに。

Lots of gin with different fruit-flavours! いろんなフルーツ味のジンがたくさん!


The farmer's market is held every 2nd and 4th Saturday. If you  are interested, I strongly recommend! Just walking around and pick up snacks is nice, while we tend to buy lots of things though, because everything looks so delicious! Oh dear, our bellies are growing bigger and bigger...!

イーリーの農産物マーケットは毎月第2・第4土曜日に開催されるようです。
もし興味があったらぜひ!お勧めです。
ただ歩き回って、スナックとしていくつもいろんなものを食べてみるのもいいですよね。
私たちは行くと必ず、いっぱい買い込んでしまうんですけどね・・・。
だって美味しそうなものがたくさんありすぎるんですから。
さあてどうしましょうね。私たちのお腹のサイズが、急成長中ですよ・・・!

Our favourite French sausages. 大のお気に入り・フランスのセミドライソーセージ。


ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. おぉ!!このジン飲んだよ!
    ラズベリーとブラックベリーとグレープフルーツ。
    私が自分で買ったわけじゃなくて義父母が買った時にご相伴に与ったんだけど。
    まさか野獣さんの同僚のお店だったとは!
    今度声かけてみようかな。

    ちなみに私は日曜にウロウロしてたよー。
    飲茶美味しそう!空芯菜ってどこに売ってるんだ…って思ったけど、灯台下暗しだったなぁ。
    今度のマーケットの日に探してみる!

    ReplyDelete
  2. cherryさん
    あらっ。やっぱりこのジン知ってましたかっ。
    世界は狭いね(というかElyもともと小さい町だからか・・・;)。
    そうなの。野獣さんの部下くんなの。
    今度見かけたら、声かけてみて~。
    彼の下の名前はcherryさんとこのJくんと同じなので(笑)。
    空芯菜はねー、なんか東南アジア風の人たちが出してる八百屋さんで売ってた。
    マーケット楽しいよねぃ。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。