Tuesday, 5 June 2012

Victoria Falls - ヴィクトリアの滝


We are back from our honeymoon in Africa! When we were looking for the destinations for our honeymoon, there were three choices. One - South America. Two - Africa. Three - China. Yaju-san has been to Shanghai and Beijing but I've never been to China. I always want to go to Guilin. But eventually we decided to go to Africa, because Yaju-san wanted to see Victoria Falls, and I wanted to see wild animals. As a child I wanted to become a zoo keeper. Loved and still love big cats such as lion, leopard and cheetah etc. Well, any kind of animals fascinates me. My granddad and I used to watch documentaries about African animals on TV. I guess granddad envies me now.

アフリカへのハネムーン旅行から帰ってまいりました!
まず、ハネムーンどこにしようかねぇと考えていたとき、3つ候補がありました。
南アメリカ、アフリカ、そして中国。
野獣さんは上海と北京には行ったことがありますが、私は中国未経験。
ずっと桂林に行ってみたいなぁと思っていたんです。
でも、結果的にアフリカに決定しました。
野獣さんはヴィクトリアの滝が見たくて、私は野生動物が見たかったから。
子供のころ、私は動物園の飼育係になりたかったんですよ。
ライオンとか豹とかチーターとか、猫科の動物が昔も今も大好きなのです。
いや、どの種類の動物にもとっても惹かれるんですけどね。
私は昔よく、祖父とアフリカの動物のドキュメンタリー番組を見てました。
おじいちゃん、今頃うらやましがってるだろうなー。

Funky musicians welcoming us in front of the hotel.
なんかかっこええ人たちが歌いながらホテルの入り口でお出迎えしてくれました。

We flew to Johannesburg from UK, then to Livingstone in Zambia. Our hotel located just next to Victoria Falls. So, of course we visited the waterfall, which was massive. Victoria Falls is shared by Zambia and Zimbabwe. We went to Zambia side. The hight is about 100 meters, and the width is almost 2km! The water level is the highest this season in a year. The air above the fall was filled with mist, making an amazing double rainbow. We walked around and got soaked, although we were wearing a raincoat. I just imagine if I fell in the water I would die straight away, and I would look like one sesame seed in a swimming pool, the waterfall was so big and I was so tiny. It was absolutely great to see such thing. Victoria Falls was named after Queen Victoria, although the Queen herself never visited this waterfall.

さて、UKを発ち南アフリカのヨハネスブルグへと飛んだ私たち。
そこからザンビア共和国のリヴィングストンという町へもうひとっ飛び。
たどり着いたホテルはヴィクトリアの滝のすぐ横。
ですから、もちろん訪れましたよ、このとんでもない迫力の滝を。
ヴィクトリアの滝はザンビアとジンバブエにまたがっています。
私たちが訪れたのはザンビア側。
滝の高さは100mくらい、幅はなんと2km近くあるんです!
この時期、水の量が最大になるそうで、滝の上の空まで霧が噴煙を上げてます。
その効果で、滝の上には見事な二重の虹が。
近辺を歩き回ると、レインコート着ててもシャワーでずぶぬれになります。
もしこの滝つぼに落ちたら、私、一瞬で死ぬだろうなぁとか思いつつ(笑)。
それに滝に落ちた私なんぞ、まるでスイミングプールに
ゴマ粒をひとつ落としたくらいにしか見えないでしょうね。
それくらい滝は大きく、私はちっぽけでした。
こんなすごいもん見れて、幸せ者です、私は。
ちなみにヴィクトリアの滝は英国のヴィクトリア女王にちなんで名づけられましたが
女王ご本人はこの滝を訪れたことはないそうです。

The edge of the waterfall. 滝になって落ちる寸前のところ。

The waterfall from Zambia side. ザンビア側から見た滝。


We also did jet-boating in the river Zambezi. Jet-boating is popular in New Zealand and I've done it there. Jet-boat is a type of boat which sucks water in and eject it from its back very powerfully, so it can go very fast. The most exciting part of this boating is 360 degree spin maneuvre. It's a kind of adrenaline-filled water activity.

ザンベジ川ではジェットボートに乗りました。
ジェットボートはニュージーランドで人気、私も以前NZで乗ったことがあります。
ジェットボートというのは水を吸い込み、それを後部から
勢いよく噴出して進むボートのことなんですね。
なのでこのボート、ものすごいスピードで走ります。
一番楽しいのは、とんでもない勢いでの360度回転。
アドレナリン噴出したい人のための水遊びと言えますな。

Kids in the village chased our car and waved to us.
近隣の村では子供たちが私たちの車を追いかけて手を振ります。

Us on the jet-boat! ジェットボートに乗る私たち!

In the hotel yard we encountered a couple of giraffes, quite a few zebras and monkeys. It was such a surrealistic scenery that zebras walking in front of the buildings! According to the hotel staff those animals are all wild and they never feed them, although they keep watching the animals so that both animals and tourists won't hurt accidentally.

ホテルの庭では、キリン2頭と、何頭ものシマウマ、そして猿に遭遇。
建物の前をシマウマが歩いてるって、なんというシュールな絵なの(笑)。
ホテルのスタッフによると、これらの動物はみんな野生で
人間が食べ物をあげることはないんだそうです。
でも、動物と観光客が間違ってお互いを傷つけたりしないよう
常に動物から目を離さないようにしてるとか。

Ladies having tea, and zebras marching behind them.
お茶を飲むご婦人がたの後ろを、シマウマ、通ります。

They have breakfast in front of our room.
部屋の前で朝ごはんを召し上がっています。


So, this is Victoria Falls and nearby area. Now you want to visit there too? Oh yes, I absolutely recommend it!

と、いうわけで、ヴィクトリアの滝とその近辺はこんな感じです。
ね、行ってみたくなったでしょ?
もちろん、みんなにおススメですよ!

ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. 素敵な写真ですね♬
    うらやましいです。

    ReplyDelete
  2. 夏来
    コメントありがとう!すごく良かったよ。
    おすすめです!
    夏場は(アフリカでは冬か)水の量が減るらしく、
    川を歩いて渡ることもできるらしいよ!
    私たちは水量がピークのときに行ったから、
    川に落ちたらそのまま滝にまっさかさま、という感じだったけど(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。