Wednesday, 27 June 2012

Loser - ルーザー


Last Friday I babysat our friends' little son. I have known him since he was born, and now he is four years old. On the day of babysitting, as soon as I arrived at their home, we started playing with paper planes made by this little boy. We made up a game called "Hit the balloon". We flew a paper plane each and the one hit the balloon floating in the room first would be the winner. I lost. Well, if I tell you precisely, the little boy cheated and I lost...lol. And every time I lost, he said to me, "You LOSER! LOOOOOSERRRR!!!" grinning and making a L shape with his hand ...Oh my god. That is what teenagers or older do to make fun of someone! I know little kids learn new words every day, especially once they have started school they learn so many good and bad words from other kids. But I didn't expect I would be called "loser" by a four-year-old boy!! Ha ha ha.

先週の金曜日は、友人の息子さんのベビーシッターをしました。
この子のことは生まれた時から知っていて、今ではもう4歳になります。
ベビーシッターの日、彼らの家に到着するやいなや、私たちは
この男の子が作った紙ひこうきで遊び始めました。
「風船を撃て」と名づけたゲームで、紙ひこうきを飛ばしては
部屋の中に浮かべた風船に先に当てたほうが勝ち、という遊び。
結果的には、私、負けました。
厳密にいうと、男の子がずるして勝ちました(笑)。
で、私が負けるたびに、彼、言うではありませんか。
「お前、ルーザーだ!ルーーーーーザーーーー!!!」
って、手でLの字を作って。。。。
えええ~、ちょっと、それって、ティーン以上の年齢の人間が
ほかの人を馬鹿にするときにやることだよねぇ?
子供ってのは、特に学校にあがると毎日ほかの子から
いい言葉も悪い言葉もどんどん覚えていく、ってのは知ってますけどね。
けどね、4歳の子供から「ルーザー」呼ばわりされるとは
夢にも思っておらなんだよ、私ゃ!
ははははは。

This is the boy two years ago! これは2年前に遊んだ時の写真。


ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。