Tuesday, 10 April 2012

Pregnant? - 妊娠?

Easter holiday's now gone and everything has been back to normal in the UK. Guess what we did during the four-day Easter weekend..... The answer is.....ALMOST NOTHING! Well, we went out in town on Thursday night till two in the morning, got a hangover, made some nice dinner, Yaju-san did some work at home and planned our honeymoon, but most of the time we were just sitting or lying on the couch watching TV or films, or playing a game. This is how a long weekend should go, right?

Anyway the PS3 game we are hooked on at the moment is "Portal 2". It's a kind of futuristic video game with some stories and puzzles. The player holds a gun that can create a "portal" hole to move around. Once Yaju-san started playing and I started watching him play this game, we couldn't quit. Very addictive. When he was playing and I was watching it closely on Friday evening, suddenly I felt sick. I was so nauseous that couldn't do anything but lying on the couch. Yaju-san was quite worried and gave me some paracetamol, lots of water and massage. But I was sick for a few hours. On Monday I got sick again. It was afternoon. I was dizzy and nauseous. Then I thought "This is strange." The first thing I thought was I might be pregnant. OH SUGAR. We haven't done our honeymoon yet! I was half excited and half panicky. Then, I counted in my head. Oi, Anima. Wait. No no no. I can't be pregnant. No I absolutely can't. Then what? .......I think you now know what. Yes, it was a "GAME-SICK"!!! It's just like car-sick or sea-sick. Game-sick. I was too concentrating on the game screen. How silly. How how silliest. We kept playing and watching "Portal 2" quite seriously for four hours without eating much food. Of course I got a game-sick. How dare I thought I was pregnant. So, we both laughed at my sickness. Ha ha ha ha. Our long weekend ended like this. Ha ha ha ha ha. Yeah I tell you I'm absolutely fine now!


 Portal 2 (photo from Wikipedia) ゲーム『ポータル2』(写真はWikipediaより)


イギリスではイースター休暇も終わり、何もかも通常運転に戻った本日です。
さて、4日間の休暇、私たちが何をして過ごしたでしょう??
答えは・・・ほとんど何もしなかった、でございます(笑)。
いや、木曜の夜は2時まで街で飲んでましたし、二日酔いもしましたし
ちょっと豪華な晩御飯なんかも作りましたし野獣さんは少し家で仕事もしましたし
ハネムーンの予定なんぞを立ててみたりもしましたけれど
そのほかは基本、ソファに座って、あるいは寝そべってテレビか映画を見るか
ゲームをして遊んでいたわけなのであります。
これぞ休日の正しい過ごし方ではあーりませんか?ね?

で、今私たちがハマッているのがプレイステーション3の『ポータル2』というゲーム。
近未来的なビデオゲームで、ストーリーありのパズル形式のゲームです。
プレイヤーは「ポータル」なる瞬間移動のための穴をこしらえる銃を使って動き回る。
野獣さんが一度このゲームを始め、私はそれを見始めたらもう止まりません。
非常に中毒性の高いゲームです(笑)。
さて、金曜の夕方に野獣さんがこれをプレイしているのを見ていたとき、私、
突然気持ちが悪くなりました。
あまりの吐き気で何もできずただソファに横たわることしかできなくなりました。
野獣さんは心配して薬やら大量の水やら持ってきてくれたり
マッサージしてくれたりしましたが、数時間気分が悪いままでした。
そして月曜の昼間。またしても具合が悪くなりました。
目が回るし、吐き気がする。これはおかしい・・・。
で、思いついたのが、私、妊娠してるんじゃ・・・?ということ!
うわあぁぁ。くっそー。まだハネムーン行ってないのに!
興奮半分、パニック半分な私。
んで、頭の中で周期を一生懸命計算。
ん?ちょっと待てAnima。いや。いやいやいやいや。
私、妊娠しているはずはないや。うん、絶対している可能性などないぞ。
んじゃ、何さ?・・・・って、皆さんもうお分かりですよね。
そうです。「ゲーム酔い」です!!!!
車酔いとか船酔いならぬ、ゲーム酔い。
あまりにゲームのスクリーンを集中して見つめてたために、酔ったんですよ。
アホさ加減は世界最上級でございますが何か??
ええ、4時間もの間、ろくにものも食べずにゲームに集中してましたんですから
ゲーム酔いして当然のことでございましょう。
一体どの頭だ、妊娠なんて考えついたのは???(←ええこの頭ですとも)
というわけで、私らふたり、私のゲーム酔いに空笑いをかましましたとさ。
あははは。
 こんなふうに、私たちのイースター休暇は終わりましたとさ。
あははははは。
はい、わたくし完全に元気ですのでご心配なく(笑)。


ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. 私もすぐなっちゃうの、妊娠!じゃなくてテクノロジー酔い。

    3D映画はまず見れないし(オエオエになってしまいます)、テレビゲームで宇宙船が一回転しただけで、目が回ってクラって来ます(泣)

    旦那さまに優しく介抱もされて(優しいね♪)&妊娠の予行練習も出来て結果All Right!??

    ReplyDelete
  2. そうせきさん、
    だよねぇ、私も車に乗ったら妊娠、船に乗ったら妊娠・・・じゃなくて、酔うんです。
    テクノロジー酔いというのか!
    三半規管が弱いんだろうかね。
    予行練習になってるのかなってないのか、いまいちよくわからんです(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。