Friday, 20 April 2012

Her Taste - 彼女の味覚

The other night I found out that one of our cats Missy loves boiled broccoli. When I was eating it, she literally stood up to reach me and pulled my arm with her right hand (she is right-handed I guess). I gave her some broccoli, then she ate it all and said "More! More!". She eventually ate about three big florets. Next day, I was eating broccoli again. Then again, she came to me and pulled my arm. "Oi, it's not fair you eat it behind me!" OK, I gave her some again. She ate quite a lot again. Once she finished, she looked as if she was saying "Is that all? I haven't had enough...".

Missy eats many different things while Max sticks to cat food. Max is not interested in vegetables, cheese or anything human beings eat, apart from roast chicken and grilled fish (well these are actually cat food I reckon). He seems to prefer insects in the garden...(eeek!) But Missy is different. She eats pancakes, broccoli, rice, coleslaw, bread... pretty much everything, although I hide all the salty, spicy and sweet food from cats so they can't eat this kind of "junk food".  We used to have a cat called Miko at my parents' house ages ago, who ate Natto (fermented soy beans), which is quite strange. I am now thinking to give some Natto to Missy... She might eat it.

  
 Max says "Where is my chicken?"  マックスいわく「チキンくれるんでしょ?」

 Missy says "Where is my broccoli?" ミッシーいわく「ブロッコリーくれるんでしょ?」


つい先日、うちの猫ミッシーは茹でたブロッコリーが大好きだということが判明しました。
私がブロッコリーを食べていたら、ミッシー、私の足元で文字通り立ち上がり、
右手で(彼女、右利きのようです)私の袖をちょいちょい引っ張りました。
ブロッコリーを少しだけあげると、全部食べて「もっともっと!」と言うではありませんか。
結局、大きなひとまとまりを3つくらい食べたんじゃないかしらん。
次の日、また私がブロッコリー食べていると、ミッシーがやってきて再び袖を引っ張る。
「ちょっとぉ、ひとりで食べるなんてずるいんじゃないの~~?」
はいはい、というわけで、またあげたら、また大量に食べた。
んで、食べ終えたらじとっと見て「これだけ?まだ食べたりないんだけど」
という面持ち・・・。

マックスが猫ごはんだけを食べるのに対し、ミッシーはかなりいろんな物を食べます。
マックスは野菜やチーズなど、人間の食べ物には興味がないようなのです。
ローストチキンと焼き魚以外はね(でもこれは普通ですね)。
彼はどちらかというと、庭にいる虫のほうがお好きなようで(泣)。
ミッシーは、クレープ、ブロッコリー、米、コールスロー、パンなど何でも。
塩気のあるものや辛いもの、甘いものなどは猫の手が届かぬところに隠すので
いわゆる彼らにとっての「ジャンクフード」は食べられないようにしてるんですけどね。
昔、実家でミーコという猫を飼っていましたが、彼女は納豆を食べた。
かなり変わってますよね、それって。
でも、ミッシーにも納豆を与えてみようか、と思案している今日この頃です。
食べるかもしれんよ、彼女なら。

ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. ブロッコリー・米・ロールスロー・パン!?
    ミッシーちゃん、すごい!!
    納豆はもう想像を超えてるよん、食べたら教えて(笑)

    うちの歴代の猫は野菜は全然食べなかったよー。

    一度私が食パンを食べていたら、チェスタが頂戴、というのでちょっとあげてみたら、バターをなめて後は残したし。

    今度猫飼ったら、ブロッコリーあげてみようかな(笑)

    ReplyDelete
  2. そうせきさん、
    人間でも納豆食べない人いるのに、ミーコはすごかったです(笑)。
    ちなみにミーコはタバコにも興味があったんだよ(不良猫)。
    猫、バターは好きだよねぇ。
    ブロッコリー今度、お世話した猫ちゃんにあげてみて!
    Maxはにおいだけ嗅いで「何これおいしくないんでしょ」って感じでした。

    ReplyDelete
  3. おお、ブロッコリー食べるんだ!!ミッシー、食通だねえ♪
    ウチのは、何でも欲しがる(ビーグルだから食い意地はってるしねえ)んだけど、食べさせていい物・ダメな物を把握しておかないと、って思うよ、いつも(苦笑)
    あ、でも、スイートコーンや枝豆は嫌いみたい。あげたら、ツン!って顔背けたし(笑)

    納豆にタバコて…君のネコ、背中にチャックついてなかった??(笑)

    ReplyDelete
  4. owlさん、
    だよね、動物は味ついてる人間の食べ物はだめだから、気をつけないとね~。
    基本的に素茹でしたものなら大丈夫だけど、たまねぎにんにく類はひとかけらも床に落とさぬようにせねば。
    あ、コーンも食べる、ミッシーは。ポップコーンも食べたことがある・・・。
    ミーコ、背中のチャックを巧妙に隠していたので、ついに発見できずじまいだったが、
    ついてたことは確信しているよ(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。