Monday, 2 April 2012

April Fool's Day - エイプリル・フール

Yesterday was April Fool's Day. I was thinking to tell a white lie to Yaju-san or on this blog, but I missed the opportunity! We can tell a lie or play a prank only in the morning of the day, but when I realised it was April Fool's Day, it was afternoon already. Booo. Many many funny prank videos were on internet yesterday. "YouTube Home Delivery Service" prank video was quite funny. As you know, you can search and watch lots of videos on YouTube on-line, but this time YouTube has started DVD home delivery service! Once you sign-up you can get tons of DVDs delivered to your home! You can send reviews back by post, how convenient!!! ......NOT. Who the hell will order such huge boxes of DVDs?? I laughed my head off. But my personal best April Fool's prank was BBC's flying penguins video released a few years ago. Here it is. Enjoy.


Flying penguins were discovered!!! Look at the spectacular sight!! I admire BBC. They made such an amazing video just for a prank. It's a national television, you know. I never be able to imagine NHK (Japanese national TV channel) would ever do this kind of prank. I love UK and British sense of humour...


皆さんご存知のように、昨日はエイプリルフールでした。
野獣さんか、このブログで罪のない嘘をついてだましてさしあげようと思ってたのに
気がついたら午後になってて、機会を逃しました!
嘘ついていいのは午前中だけなんですよ。ちぇっ。
昨日は実にいろいろな面白いビデオがネット上に登場しました。
YouTubeの「DVDホームデリバリーサービス開始!」のビデオなんか面白かった。
YouTubeではオンライン上でいろんなビデオを検索して見れますが、
この度、山のような大量のビデオをDVDにして自宅に届けるサービスを開始!
レビューも郵送で返信することができるんですって。なんて便利!
・・・・・・なわけないでしょーが。
自宅にこんな象のようにどでかい箱でDVD届けてほしい人がいるわけなかろーが。
でもまぁ、腹かかえて笑いましたよ。
私が個人的に一番好きなエイプリル・フールの冗談ビデオは、
数年前にBBCがニュース番組の中で流した、空飛ぶペンギンのビデオ(上)です。
さあ、ご覧ください。
空飛ぶペンギンが発見されました!この迫力の映像!
冗談のためにこんなビデオを作ってしまうBBCが私は大好きです。
国営放送ですよ、皆さん。
NHKがこういうことやるのは絶対想像できませんね。
イギリスとイギリス人のこういうセンス、愛してるわ(笑)。




ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. 私もこの空飛ぶペンギン好きー!
    ここまで大がかりにやるバカバカしいまでの心意気(っていうかな?笑)が素敵。ビバ、ブリティッシュユーモア!
    今年のBBCは何やったんだろう?起きたら昼近かったからまた今年も見逃しちゃった…

    ReplyDelete
  2. cherryちゃん、
    いいよねー壮大なこの光景(笑)。
    私も今年はBBC見逃しました。何やったんだろうね。
    スパゲッティの生る木も面白かったよね!
    今年はアメリカあたりでは銃乱射とかいう冗談にならない冗談コールがあって
    大騒動になったところもあったみたい・・・それはシャレにならん。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。