Wednesday, 28 March 2012

Driving in UK - 英国で車の運転

I hadn't driven a car for about 3 months, but I did last night. I went to the pub to pick up Yaju-san and drove back. I was impressed by myself. I can still drive! We have only one car, so usually Yaju-san drives to work everyday, while I am walking to the shop or anywhere I want to go. However, since I got my very first driving licence in the UK two years ago, I've been loving driving. I use all my senses I don't normally use, which is quite an exciting experience. At the moment I only drive within the Cambridge city, but I am now thinking to practise a bit more to travel somewhere further. And, I have to tell you. I have a special skill. Even if the drunk guy in the passenger's seat (well, I am not going to say the name, as I guess you know who it is already!) is tickling me, poking me and screaming very loud "Woo! Woo! Ho! Ho! Ho! " like a totally crazy monkey, I can still stay calm and drive safely! Considering I am such a good beast keeper, I might be able to find a driver job in a zoo...


Punting is harder than driving, I would say!
パンティングは車の運転より難しいと思います!



ここ3ヶ月くらい車の運転をしていませんでしたが、昨夜、運転しました。
野獣さんを迎えにパブまで行って、運転して帰ってきたんです。
自分でも感心しましたよ、まだ私、運転できるんだぁ!って。
うちには車は一台しかないですから、普段は野獣さんが車で会社に行き、
私はどこに行くのにも歩いています。
でも、2年くらい前に初めての運転免許をイギリスで取得して以来、
ずっと車の運転は大好きです。
普段は使わない感覚というのを運転では使うのが、新鮮な経験って感じで。
今のところはケンブリッジの市内しか運転してませんが
もう少し練習して遠くまで行けるようになったらいいなぁと思ってます。
あと、これはぜひとも皆さんにお知らせしときましょう。
実は私には特技があります。
それは、たとえ酔っ払い(皆さんご存知でしょうからあえて名前は言いません)が
助手席に乗っていて、ふざけて私のことをくすぐったり突いたり
はたまた狂った猿のように大声で「うぉう、うぉう、ほー!ほー!」などと
叫びまくったりしようが、私、常に冷静に安全運転することができるということ(笑)。
こんだけ獣を上手く扱えるなら私、動物園の運転手の仕事でも探すべき・・・?


ブログランキング・にほん  ブログ村へ

2 comments:

  1. いやあ、そいつは相当な特技だよ、姉さん!(笑)
    それにしても、ホント楽しそうよね。野獣さん。
    ウチの相方が私の隣でそれやったら、鳩尾にストレートかますとこですわよ、おほほほほ(笑)

    …で、いつウチに来る?
    相方共々、スピンオフな話を聞きたくてウズウズしてるんだけどー?(笑)

    ReplyDelete
  2. owlさん、
    owl wa Oniyome・・・(Pさんの口調で・笑)。
    そんな私の小さい頃の夢は「どうぶつえんのしいくがかりさん」でした。
    多少違った形でこの夢を実現しているのかもしれないと思う今日この頃。
    Pさん帰ってきたら4月半ばくらいに遊びにうかがわせてもらおうかしらっ。
    調整してみまっす♪♪♪

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。