Wednesday, 8 February 2012

Snow! - 雪!

Last Sunday we had lots of snow. Well, "lots" means about 15cm. In Cambridge we have snow only once or maybe twice a year. That's it. East Anglia has the best weather in the UK apparently, and it's not so cold and rarely snows. So, last weekend was fun. I made a snowman of course, and cats were very very confused. They tried to walk on the snow, but the texture of the ground was so different they couldn't walk properly. They were almost hopping around. It's the first snow since they were born! The other beast, Yaju-san, on the other hand, since it wasn't his first snow experience, he stayed in the warm house like Ojii-san! (grand-dad!) and was looking at the cats through the window, laughing at the them... I should have pushed him in the snow and made a "living-snowman"!


My snowman in the garden. 私の雪だるま in 庭。

Cats exploring on the snow. Black and White. 雪の上を探検中の猫ら。白黒~。


週末の日曜日。雪がどっさり降りました。
どっさりと言っても15センチ積もったくらいですが・・・。
ケンブリッジでは雪は年に一回か、多くて二回雪が降る程度です。
東イングランドはイギリスの中でももっとも気候の良い所で
それほど寒くもならないし、雪もめったに降りません。
だから、先週末はとっても楽しかったですよ~。
私はもちのろんろん、雪だるま作りましたし、猫はとにかく困惑。
雪の上を歩いてみようとしたものの、あまりに地面の質感が違うからか
ちゃんと歩くことができず、ほとんどぴょんぴょか跳ねてる感じでした。
たしかに、彼らにとっては生まれて初めての雪だしね!
そしてもう一匹の獣、野獣さんのほうはというと
生まれて初めての雪ではないからか、さほど珍しくもないので
暖かい家の中にこもってましたですよ、おじいさんみたく!
そして窓から猫を眺めては彼らのことを笑っておりました。
野獣さんのことも雪の中に突き倒して、
「生ける雪だるま」をこしらえてやればよかったなぁ!!(笑)


ブログランキング・にほんブログ村へ


No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。