Tuesday, 14 February 2012

Hansel and Gretel - ヘンゼルとグレーテル

When Yaju-san was little, he was absolutely scared of one thing - his "Hansel and Gretel" book. The picture of the cover was so scary, according to him. There were Hansel, Gretel and the witch on the cover, and the face of the witch was so scary that he turned the book over every night before going to bed. BUT, in the morning, he found the scary cover was facing him again! He was absolutely terrified. What actually happened was, his mum came in to his bedroom during the night and turn the book over again, not knowing her son was scared of it...lol. I can imagine how much the little boy was scared. I think I had something I was really scared of when I was a child, but I can't remember. Yaju-san still says "Scary!" when he sees "Hansel and Gretel" book or even when he heard the name "Hansel and Gretel". Anyway, I love children's books and there are many books I want to collect for my kids (if I have any in the future) and for myself as well. But maybe not "Hansel and Gretel"...:p


... and Hansel and Gretel found a house made of sweets!
Well, no. This is the house Yaju-san grew up in.
そしてヘンゼルとグレーテルはお菓子の家を見つけました!
って、いえ、違いますこの家は野獣さんが育った家です。



My favourite book, The Stinky Cheese Man!
私のお気に入りの一冊、くさいくさいチーズぼうやの話!


野獣さんが小さかったころ、ものすごく怖いものがひとつあったそうです。
それは、彼の持ってた『ヘンゼルとグレーテル』の絵本。
表紙の絵がとにかく怖かったんだそうです。
ヘンゼルとグレーテルと魔女の姿が描かれた表紙。
その魔女の顔が怖くて怖くて、毎晩寝る前に絵本を裏返して寝たのだけれど
なぜか朝になると絵本がいつの間にか表を向いていて、またまた恐怖のどん底!
真相はというと、夜のうちにママが部屋に入ってきて、絵本が裏返ってるのを見て
何の気なしに表に返しておいた、ということなんですね(笑)。
小さい子供にしてみたら、なんともおっとろしいことでしょうねぇ。
私も何か怖いものってあったような気がするんですが、覚えてません。
野獣さんは今でも、ヘンゼルとグレーテルの本を見かけたときや
題名を聞いただけでも「怖い!」って震え上がります(笑)。
ともあれ、絵本好きの私としては、
将来もしも子供ができたら読んであげたい絵本がいっぱい。
自分のためにも絵本収集したいなぁと思うのですが・・・・・・
ま、とりあえず、『ヘンゼルとグレーテル』は一応、抜きで(笑)。


ブログランキング・にほんブログ村へ

4 comments:

  1. 野獣さんの育ったお家、庭が広いですね(゜∀゜)

    私は仮面ライダーのショッカーが怖かったです。。

    ケンブリッジの本屋にかわいい絵本があったのを思い出しました^^

    ReplyDelete
  2. 子どものころ、うちの弟がムーミンを怖がってしかたなかったよ。
    確かに子ども向けにしては暗かったけど、、、。
    野獣さんのように、ムーミンの絵本に異常に怯えてた。

    反して私はムーミン大好き。初恋はスナフキンでした。
    (ゲゲゲの鬼太郎も好きだった。)

    あにまちゃんもぜんぜん平気そうだよね(笑)

    ReplyDelete
  3. Zundaさん、
    あ!私も、仮面ライダーじゃなかったと思うけど、
    何かそれ系な子供番組のですごい怖い怪獣だか悪いやつがいた記憶があります!
    ケンブリッジの本屋ね、行くと何時間も居座ってしまうのです。

    ReplyDelete
  4. Shibakoさん
    ムーミン、たしかに暗くて哲学的すぎる・・・でも私も怖くはなかったな。
    鬼太郎はね~、愛してたわー(笑)。
    アニメのじゃなくて、特に水木先生の原作の鬼太郎がドライで好きだったのよね。
    ヘンゼルとグレーテル、こっそり買っといて野獣氏がオイタしたときに懲らしめ用に使おうかな(鬼)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。