Friday, 10 February 2012

Conversation - 会話

Now I am counting down to my wedding day. It's less than a month to go! The other day Yaju-san practised his wedding vows in Japanese. Because he is Kiwi, he tends to pronounce "é" sound like "i". For example he pronounces "ten" like "tin". So, he says the word "Kekkon" (marriage) "Kikkon". This is the main problem at the moment. He needs to get used to pronouncing "é" properly. Anyway, his practice the other night went like this:


   A: "Yaju-san, it's wrong! It's not Kikkon, it's Kekkon!"
   Y: "Yeah yeah yeah, I'm perfect. Let's do it again. Pull my finger." 
   A: "What??" (I pulled his finger)

    ..............Poooooooh (fart)

   Y: "Is this the correct pronunciation?"
   A: ".........Yeah it's perfect. Do it in the actual ceremony please..."


I am sure he'll do his vows perfectly in the ceremony. But I don't really know if a conversation between a couple who are getting married soon should be like this...


Our shadows on the surface of water.
水面に映る私らの影。



さてさて、結婚式までのカウントダウン開始ですよ。
残すところあと一ヶ月となりました!
こないだ、野獣さんが日本語での誓いの言葉を練習したのですが
いかんせん彼はニュージーランド人ですから
「e」の音を「i」のように発音するのですね。
たとえば「テン(10)」を「ティン」と発音する。
なので、「Kekkon(結婚)」も、「Kikkon(キッコン)」と言ってしまう。
これが今のところ、一番の問題点です。
「e」の音をちゃんと言えるように慣れてもらわねば。
ところで、こないだの練習は、こんな結末になりました。



私: 「違う違う、間違ってるー。キッコンじゃなくてケッコン!」
獣: 「わかったわかったって。僕は完璧だよ。はい、指ひっぱって!」
私: 「え?指??」(で、差し出された彼の指を引っ張る)


・・・・・・ぷーーーーーーーーーーー。(オナラ)

獣: 「発音、こんな感じでオッケー?」
私: 「・・・・・・・ええ。完璧です。実際の式でも必ずそれ、やってくださいね・・・・・・」


てな感じで、式ではちゃんとうまくやってくれること確実です。
いや、それより、もうすぐ結婚する男女の会話がこんなんって一体・・・。



ブログランキング・にほんブログ村へ


4 comments:

  1. スカイライン10 February 2012 at 22:28

    吉婚って事で 笑

    ReplyDelete
  2. スカイラインさん、
    うまいこと言うなあ(笑)。

    ReplyDelete
  3. やっぱり野獣さん素敵ですね(笑)


    ZARAのコート、無くしてないですか?^^

    ReplyDelete
  4. Zundaさん、
    Zaraのコート、まだなくしてないです!(笑)
    今日、出張に着ていきましたわー。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。