Tuesday, 24 January 2012

Threatening - 脅し

When I was in the shop today there were mum and a little son in the queue in front of me. The little son, about 2 years old, picked up some chewing gums from the shelf and walked away. The mum screamed, "Oi! James!! What the **** are you doing!? Put it back! Or I'm gonna chop your hands off!!!!" .....Oh wow. How nice. I was flabbergasted and looked at the guy behind me. He shrugged and laughed a bit. The image of the mum, gone crazy and chases her son around the house then chops his hands of with an axe, popped into my mind. Am I watching horror movies too much...? Maybe because I watched Friday the 13th the other night. If I was the mum, as a horror film fan, I would have said "Oi! I'm gonna call Jason Voorhees (Friday the 13th) and Freddy Krueger (Nightmare on the Elm Street) and Michael Myers (Halloween) and Jack Torrance (The Shining), and ask them to punish you!" ....No, sorry I'm just joking. I'm not going to do that of course. I don't know their phone numbers anyway:p  Well, let's be serious. Sometimes kids need to be told off, but this mum's threatening was a bit too much I thought.


今日、スーパーにいた時、列に母親と小さな男の子が並んでいました。
その2歳くらいの男の子が、棚にあったガムをいくつか取って
そのままどっかに行ってしまいました。
するとお母さん、大声で叫びました。
「おら!ジェームス! 何してやがるんだ!
それ戻しな!さもないと両手ちょん切るからな!!」
・・・わお。そいつぁすごいや。
私、びっくら仰天、目が点。
後ろに並んでた男性と目を合わせると、肩をすくめて苦笑。
頭のおかしくなった母親が家中、息子を追い回して
斧で手を切り落とす場面が頭の中に浮かんでしまいましたよ。
ホラー映画の観すぎでしょうか(笑)。
先日、『13日の金曜日』をテレビで観たせいだな。
ホラー好きの私がその子の母親だったら、
「こら!ジェイソン(13金)とフレディ(エルム街)と
マイケル(ハロウィーン)とジャック(シャイニング)に電話して
こらしめてもらうよ!」と言うかしら。
って、すいません、うそです。やりませんよ。
彼らの電話番号、知らないし(笑)。
いや、まじめな話、子供って時には叱られなくてはいけない時もあるけれど
このお母さんの「脅し」はちょっといきすぎだなぁ。


Heard it's snowing in Tokyo!
This photo was taken 2 years ago in Cambridge.
This year we haven't had much snow. Will it snow soon?
東京では雪が降っていると聞きました。
この写真は2年前のケンブリッジの雪の時。
今年はほとんど雪降らないなぁ。もうすぐまた降るかな?



ブログランキング・にほんブログ村へ


No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。