Tuesday, 17 January 2012

Separation Anxiety - 分離不安

I think one of my cats Max has got mild separation anxiety. He follows me everywhere I go and doesn't stop meowing if I don't stroke him a lot. If I go to the garden, he comes with me. I go upstairs and downstairs to do housework, he follows me and doesn't stop meowing. When Missy is on my knees or I am with Yaju-san in the evening, he stares at us from a feet away, as if he wants to say "It's not fair... Anima is mine...". But I don't think it's a big problem because if I am not home he seems to behave normally. He is just like "Me me me I am the centre of the world". Missy is more independent. Maybe it's just because Missy is female, and Max is male. Boys are definitely always more dependent than girls, am I right? ;)


Max under the umbrella...
マックス、傘の下ですねるの巻。



思うに、うちのオス猫マックスには軽い分離不安症がある気がします。
私が行くところにはどこにでもついてくる。
いっぱい撫でてあげないと鳴きやまない。
庭に行けば庭についてくるし、
家事のために上に行ったり下に行ったりすれば同じように
上に行ったり下に行ったりする。
そしてまたにゃんにゃかにゃんにゃか言う。
私がミッシーをひざに乗せていたり、
夜、私と野獣さんが一緒にいると、近くに寄ってきて
私たちをじっと見てはあたかも
「ずるい・・・Animaは僕のものなのに」
というような顔をする。
大きな問題ではないと思うのです。
私がいなければどうやら普通に過ごしているようですし。
彼はおそらく、
「『僕を見て。僕ちゃんを中心に世界が回っているんだ』っ子」
なのだと思います。
ミッシーはもっと独立してる。
たぶん、ミッシーはメスでマックスはオスだからというだけかも。
ほら、男の子って絶対、女の子より甘えん坊ですもんね。
でしょ?(笑)


ブログランキング・にほんブログ村へ


2 comments:

  1. ですね。おとこのこ=あまえんぼう。
    ま、うちのたこぼんだけかもしれないけれど。
    でも、世界は自分を愛してくれてるって盲信してる。
    いつか(というより徐々に)そうでも無いことを知って
    ちょっとグレる日もくるんだろうなぁ。

    ReplyDelete
  2. 咲左さん、
    いや、男の子はみんな甘えん坊ですよ!
    猫も犬も人間も、ことごとく。
    そして男子たるものグレるくらいが良いと思いません?
    まぁグレかたにもよるけど、いい子ちゃんよりいい意味で悪い子が私は好きです。
    まぁ、咲左さんはその辺に関しては知っておろう。ふふ。
    たこぼんもいい男への道まっしぐらだぁ!

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。