Tuesday, 3 January 2012

HNY! Let's Play! - 謹賀新年! さぁ遊ぼう!


Happy 2012 everyone!

Our new year began with our friends, drinking, chatting, and dancing at their house. Yaju-san had a whole bottle of vodka and I had quite a few mixed drinks, as a result of which we got home at 7 in the morning and slept most of the new year's day, and when we finally got up we had to say "We never drink this year"... who knows, the year has just begun... Anyway, we hope our and your 2012 will be another fantastic year.

On the 31st of December we went food shopping and made an impulse buy on a table football game, which is now settled in our "Games Room". We have a room on the ground floor the purpose of which is not really known. So we made this room games room where we and our guests can play games. It's like a ... pub at home actually. Darts, table football and eventually we will put an arcade game machine in. The room for fun. One of our girl friends said "Anima, are you sure you are OK to have such a MANLY ROOM in your house? It's just like a pub!" Awww, is it manly? Well, I like pub and games, so there is no problem... does it mean I am manly? Awwww. Never mind. I like this room. It epitomises our fun life, doesn't it? So, manly or girly, our 2012 will be another fun year. Yeah, let's play. Have fun everyone!

*

新年明けましておめでとうございます!

私たちの新年は、友人の家で飲み、お喋りし、踊りながら明けました。
野獣さんはウォッカをボトル一本空け、
私はいろんなお酒のミックスをたくさん飲み、
結果、元旦の朝7時に帰宅、そして元旦はほぼ一日中眠り。
ようやく起きだした時には
「今年はもう酒は飲みません」と宣言する始末ですが
神のみぞ知る、いかんせん、新年始まったばかりですから。
何はともあれ、皆様の2012年がすばらしい年になりますよう。

12月31日には、食べ物を買いに町に出たのですが
気づけばなぜかテーブルサッカーゲームを衝動買いしていました。
このゲーム台は今、我らが「ゲーム部屋」に納まっています。
私たちの家の一階には用途のよくわからない部屋がひとつあるんですが
この部屋を私たちは「ゲーム部屋」としました。
自分たちやお客さんが来たときに遊ぶための娯楽部屋。
言うなれば・・・家の中にパブがあるようなものでしょうか(笑)。
ダーツ、テーブルサッカー、そのうちアーケードゲーム台も入る予定。
つまり、パブにあるゲームの数々が自宅にも、ということ。
女友達のひとりに言われました。
「Anima、ほんとにあなたこんな『男っぽい部屋』が
家にあっていいわけ? まるでパブじゃない!」
あああ、そうか、男っぽい部屋なのか?
私、パブもゲームも好きだし、問題なしなのですが・・・
ということは私が男っぽいということなんでしょうか?
でもまぁ、いいじゃないですか。楽しいお部屋ですし。
この部屋、私たちのお気楽生活の象徴みたいだと思いませんか?
ともあれ、男っぽかろうと女っぽかろうと、
私たちの2012年も楽しい年になること間違いなしです。
さぁ、遊ぼう!楽しもう!


Our "Pub", games room! 我が家の「パブ」、ゲーム部屋。


ブログランキング・にほんブログ村へ

6 comments:

  1. Happy new year!!
    今年も野獣家と仲良くさせてくだされー!!

    おお、ゲーム部屋に新しいゲームが!
    またウチの相方と野獣さんがムキになって勝負する姿が瞼に浮かぶよ(笑)
    野獣さん、パチンコ台、仕入れてくれないかなー?(笑)

    ReplyDelete
  2. owlさん、こちらこそ、owl家の皆様と仲良くさせてくだされー。
    うん、最初に目に浮かんだのが台がったんがったんさせながら
    野獣さんとPさんが勝負する姿だよ。
    野獣さんは、チームの色をトッテナム色とニューカッスル色(私のチーム・笑)に塗りなおそうと言ってますが
    この際、トッテナムとアーセナル色でもよくってよ、奥さん(笑)。
    パチンコ台入れようか!
    ぜんぜん玉が出なくてコインばっかり食う台を(笑・せこい)。

    ReplyDelete
  3. スカイライン3 January 2012 at 14:44

    今年もよろしゅーお願いします!
    お互い 頑張りまっしょい!

    ReplyDelete
  4. スカイラインさん、
    今年もよろしう~。
    日本楽しんでるかえ~?
    鎌倉の大仏、私昔見た記憶があるけど覚えてなかったので
    なんか新鮮な気分でした(笑)。
    何を隠そう、実家の近くだよー。
    お互いいい年にしましょうねっ。

    ReplyDelete
  5. Happy New Year!!
    今年もヨロシクです。

    遊び部屋ほんとパブみたい、野獣夫婦に似合ってるよ~(笑)

    ReplyDelete
  6. そうせきさん、
    今年もよろしく~~~。
    野獣家パブ、壁にダーツの穴が多数、あいておりますです(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。