Monday, 19 December 2011

Survived - 生還

Last Friday we went to Yaju-san's office's Christmas Party. It was held at Duxford Imperial War Museum, which is located about half an hour from Cambridge. Drank and danced under the American air force planes. Because of the cheap red wine, I got very drunk and I can't really remember the end of the night... But according to Yaju-san I was happy-drunk, and I survived somehow, so everything is fine!

On Saturday we went to see 'Sherlock Holmes 2' film, which was very very good. Very funny, contains lots of actions, the new image of Holmes and Watson... everything was very well made. Even better than the first one. Also we see Holmes' life-time enemy Professor Moriarty in this film. Those who like the traditional image of Holmes might not like the new one created by Guy Ritchie, because Holmes is not a gentleman at all! But I like him quite a lot. He also survives his battle, just like I did on Friday night... ? Ha ha. I recommend this to people who fancy a comical action film.


We looked nice and smart at the beginning of the night... lol
飲み始めるまではスマートな装いだった私たち(笑)。


金曜の夜は野獣さんの会社のクリスマスパーティでした。
ケンブリッジから車で30分くらいのダックスフォード帝国戦争博物館が会場。
米軍のエアフォース機の下で飲み踊り。
安い赤ワインのせいで、私はどうやらとても酔っ払ったようです。
最後のほうなど、何が起こったのか何してたのか、自分でも記憶がありません。
でも野獣さんいわく、ハッピードランクだったようですし
何はともあれ生還しましたから、万事オッケーということで。

土曜日は「シャーロック・ホームズ2」の映画を観に行きました。
これはとても面白かった!
笑えるし、アクションもあり、斬新なホームズとワトソン像。
よくできた映画だと思いました。シリーズの1より好き!
ホームズの宿敵・モリアーティ教授も出てきます。
昔ながらのホームズが好きな人は、このガイ・リッチーが作り上げた
まったく新しいホームズ像が好きではないかもしれませんね。
だって、ぜんぜんジェントルマンじゃないし。
でも私は好きです。
ホームズもまた、私と同様、戦いから生還する一人ですよ(笑)。
笑い満載のアクション映画が好きな人にはお勧めです!


ブログランキング・にほんブログ村へ

2 comments:

  1. 飲み始めた後はスマートな装いではなくなってしまったんですか?(笑)

    ReplyDelete
  2. Zundaさん、
    はい、スマートでなくなりましたっ。ガタ崩れでございます(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。