Wednesday, 21 December 2011

Surprise! - サプライズ!

Last night we had a Christmas dinner with friends. At an Italian restaurant in Cambridge, we had a nice course meal and quite a few drinks. I ordered roasted pheasant, which was very nice. And, I was surprised too. I gave some of my pheasant to Yaju san and when he was chewing the meat, he found something very small and hard. Then he spat it out and showed it to everyone. It was a very small metal bit. Everyone wasn't surprised at all and said it was a bullet! Wow. According to friends it's quite common to find one or two bullets from game bird's meat. I've never known that! What a very little surprise. I learned another thing in this country...


This is our Xmas dinner at home 2 years ago. Heaps... 
これは我が家での2年前のクリスマスディナー。てんこもり。


昨晩は友達とクリスマスディナーをしに行ってきました。
ケンブリッジのイタリア料理屋での美味しいコース料理とお酒をしこたま。
私はキジ肉のローストを頼んで、とても美味しくいただいたのですが。
サプライズがありました。
キジ肉を少し野獣さんに取り分けてあげたのですが
彼がお肉を噛んでいると、何か小さな硬いものを噛んだ、と。
なので、口から出して、友達みんなに見せました。
小さな小さな金属の塊です。
それを見たみんな、口をそろえて、
「ああ、弾丸だね」とごく普通に言うではありませんか!
みんなによると、野生の鳥の肉からは
弾丸が一個か二個出てくることがよくあるとか。
いやぁ私は知りませんでしたよそんなこと。
なんと小さな小さなサプライズ。
この国で、またひとつ学んだ私なのでした・・・。


ブログランキング・にほんブログ村へ

No comments:

Post a Comment


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。