Thursday, 24 November 2011

Cats' View - 猫目線

*

I am Missy.
あたしはミッシー。



I am Max.
ぼくはマックス。


We were found in a bag abandoned near a motorway early summer last year. Then came to this house in January this year. For us, the female human in this house is the better one, who shows tender affection and feeds us during the week. Although she often makes a terrible noise with the ugly machine that vacuums everywhere, otherwise she is nice. Another human is male and slightly worse, whose expressions of affection is quite violent. Every night he drags us into their bed. But he feeds us on Saturdays and Sundays, which is nice. Only if he was a bit smaller... for us he is frighteningly gigantic. Overall, we are quite happy to live with these big creatures in this house.

*
あたしたちは去年の夏の初めに高速道路の脇で
袋に入れられて捨てられていたのを発見されたの。
それから今年の1月にこの家に来た。
あたしたちにとって、この家のメスのニンゲンのほうはいい人。
愛情表現が優しくて、普段ご飯をくれる。
あの醜い、床を吸いまくる醜い機械でとんでもない騒音を立てるのは
少しいただけないけれど、それがなければ彼女はいい人。
もうひとりのニンゲンはオスで、メスのほうよりは良くない。
愛情表現が乱暴で、毎晩ベッドにぼくらを引きずり込むんだ。
でも週末はご飯をくれるから、そこはいいとこかな。
もうすこしあいつが小さければなぁ。
ぼくらからしてみるとあいつは怖いくらい大きいんだもの。
でもまぁ、この家であの二匹の大きないきものと暮らすのはけっこう、悪くないよ。


ブログランキング・にほんブログ村へ


6 comments:

  1. That's really Cool!

    One day, I want to read a letter from my sweet Chester as well.

    ReplyDelete
  2. 猫目線おもしろい・・

    私も飼ってた事があるんですけど、表情がおもしろかったです。

    綺麗な黒猫ですね^^

    ReplyDelete
  3. Souseki-san,
    I'm sure Chester can write a letter like a long novel for you!:)

    ReplyDelete
  4. Zundaさん
    猫でも犬でも、ペットって家族なので、言いたいことってなんかわかるんですよね~。
    ミッシーとマックス、美形姉弟です。

    ReplyDelete
  5. きっと、ウチの坊は、『オカンは散歩連れてってくれへん!!』って苦情言いそうです(苦笑)
    M&M姉弟は、Animaちんのウチの子になれて幸せだねー。頑張って、野獣さんで爪とぎするにゃー!(笑)

    ReplyDelete
  6. owlさん
    野獣さんで爪とぎって(笑)!
    owl家の坊もなんか言わせたらすんごい言いそうだよね~。
    「ニンゲン扱いしてくれっ」とか(笑)。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。