Monday, 21 November 2011

10km! - 10キロ!

*
I am running quite often these days. The reason is simple - I want to lose some weight for my wedding. I run three-four times a week, most of the time 5-7km. However, the other day my partner and I were talking with our friends about 10km run at some fund raising event. I said "I can't do 10km! I've never done it!", then all said "Oh surely you can. If you can run 7km, you definitely can do 10km easily". So, I tried. Not in the event, but by my self. I did it, actually, quite easily. My first 10km run is done! Now am thinking to do a half-marathon... Then maybe eventually a full-marathon? It's not a dream any more! I feel I can do it. Just one thing to tell myself- Do not quit running after the wedding and become a lazy fat wife!


Beautiful dusk in Cambridge. But I run in the morning. 
ケンブリッジの美しい夕暮れ。あ、でも私が走るのは午前中ですけどね。

*
最近、よく走っている。
理由は単純。結婚式に向けて体重を落とすため。
だいたい週に3,4回、5キロから7キロ走ってます。
こないだ、野獣さんとほかの友達と話してたとき
チャリティーイベントの10キロ走の話になりました。
で、私が「10キロは無理だなぁ。そんなに走ったことないし」と言ったら
皆「そんなことないよ!7キロ走れるのなら絶対10キロなんて簡単だよ」と。
で、ためしに走ってみた。イベントでではなく、個人で。
そしたら、走れました、しかも普通に。人生初の10キロ走。
今や、ハーフマラソンとか考え始めている次第。
そして次はフルマラソン?
夢ではないですよ、もう。できると思う。
あ、ひとつだけ自分に言い聞かせ。
結婚式後に走るのをやめて、デブデブ怠惰妻になるのだけはいかんぜよ!


ブログランキング・にほんブログ村へ

3 comments:

  1. 体育が2だった私にはとてもとても・・・

    寒いから風邪ひかないで下さいねー^^

    ReplyDelete
  2. 10キロ走れれば大丈夫だよ!
    私も10キロ走れるようになってフルマラソンに出ました。
    結果、無茶苦茶疲れたけど、楽しかったです。
    お勧めはダブリンマラソンです。野獣さんも一緒に走れるといいね。

    しばこ

    ReplyDelete
  3. Zundaさん
    私は体育教師がことごとく嫌いだったので体育の授業は嫌いでしたが
    運動自体は昔から結構好きだった記憶があります。
    風邪ひかないようがんばりまーす。

    しばこさん
    おおっ。勇気が湧きます。
    長距離ランナーの孤独とか読んでると、
    なんか走ることに哲学を感じるわ(笑)。
    マラソン、いつか走ってみたいです。
    野獣さんは喘息とうまく付き合いながら、まずは少しずつだなー。

    ReplyDelete


***How to post a comment***
1.Write your comment.
2.Press 'comment as' and select 'Name/URL',then type your name (and URL if you have).
3.Press 'post'. Please type the word verification as well.

***コメント投稿のしかた***
1.コメントボックス内に記入後、「comment as」をクリックして「Name/URL」を選び、名前を記入(URLもあればどうぞ)。
2.Postを押す。画像認証が現れるので、こちらもタイプしてPostしてください。